گام #1 : بهینهسازی اعتبار مبتنی بر صفحه
در اینجا روش چگونگی ایجاد اعتبار مبتنی بر صفحه برای سایتتان توضیح داده می شود.
- لینک کردن به سایتهای دلخواه : من میدانم که شما سایتهای ضعیف با جایگاه ویژه را، در گوگل دیده اید.
آیا تا بحال توجه کرده اید که آنها هرگز به دیگرسایتها لینک نمیدهند؟
میتوان گفت که این علامت خطر است؟
اما سایتهای واقعی و بزرگ، مثل The Huffington Post و یا NYTimes.com : به سایتهای دیگر، از راست و چپ لینک داده می شود.
شما هم باید همین کار را انجام دهید. لینک کردن به سایر سایتها یک استراتژی سئوی اساسی و مهم می باشد.
بخاطر داشته باشید که سایتهایی که شما آنها را لینک میکنید روی ساییتان اثرگذار هستند …
- Privacy Policy, Terms : مطمئن باشید که سایتتان دارای Privacy Police جامع و کامل باشد.در کل، برای داشتن این اطلاعات در سایت ناشران Adsense لازم میباشد که همهی این ناشران وجود داشته باشند، بنابراین گوگل به این موضوع اهمیت می دهد.
- Bounces و سایتهای بلاکشده: گوگل تأیید دارد که تعامل کاربر یک فاکتور رنکینگ می باشد. حتی تا انجا پیش می روند که تعداد کاربرهای Chrome که سایتتان را بلاک کنند، را در نظر میگیرند و ثبت می کنند.شما میتوانید در نظر داشته باشید که چقدر یک سایت میتواند برای بازدید کننده ها مشکوک باشد که اقدام به بلاک کردن واقعی آن کند یا نه.
و در کل گفته شد برای سایتهایِ با نرخ bounce بالا برقرار است: اگر سایت شما دارای اطلاعات ارزشمندی میباشد، چرا باید مردم از آن دیدن کنند یا دیگر به سمتش نیایند؟
- منابع و مراجع: فهرستی از منابع و مراجع را در پایان هر متن بیاورید. این به گوگل نشان می دهد که محتوای موحود در سایت به خوبی مورد پژوهش قرار گرفته اند (و بنابراین مجاز است).
گام #2 : چطور مثل یک برند بزرگ به چشم بیاییم
گوگل اخیراً روی برندها خیلی حساس شده است.سیگنالهای برند بسازید.
در نظر داشته باشید: گوگل فقط یک ماشین رنکینگ سایت است (معروف به الگوریتم پنگوئن).
او متوجه نمی شود که Pepsi یک برند است چون در سال گذشته در رقابت تجاری سالیانه دیده می شود ! درواقع گوگل بررسی میکند که کدام برندها برای سیگنالهای برند ظاهر میشوند و به این ترتیب آنها را شناسایی میکند.
گوگل به برندها اعتماد دارد و آنها را جدی بگیرد.در حقیقت، آنچه Schmidt Google CEO Eric در رابطه با برندها گفته می شود:
در زیر چگونگی نجات از این دردسرها و شباهت پیدا کردن به یک برند بزرگ را بصورت گام به گام میآوریم:
- دامنههای برندشده / نام سایت: دامنههای با تطابق عبارتی کامل را فراموش کنید. آپدیت EMD این موضوع را شفاف ساخته است که نیازی به کاربرد دامنههای باتطابق کامل نیست. بجای MostComfortableMaleThongsX.com، می رویم سراغ ComfyThongs.com.
استفاده از یک دامنهی برندشدهی متغیر، پیام را میفرستد که شما برندی یکتا هستید … نه یکی از بازندههای سئو که سعی دارد با یک کلمهی کلیدی رنکینگش را بالا ببرد.
- همهچیز در مورد صفحهی Us : محتوای صفحتان را کم نکنید بلکه باید آنها را زیاد کنید و صفحات زیاد بسازید.
برندهای واقعی محتوای حجیم و کاملی در مورد شرکتشان، مأموریتشان، وضعیتشان و غیره دارند. یک مرکز اطلاعات خصوصی الکترونیکی درباره صفحهی us بسازید و در آن داستانتان را بگویید.
- اکانتهای فعال محیطهای اجتماعی: همهی برندهای بزرگ در محیطهای اجتماعی، مانند فیسبوک، Linked in، Pinterest و محیطهای مشابه بسیار فعال هستند. حتی اگر شما سایت MFA کوچکی را اجرا میکنید، اجازه بدهید که اکانتهای اجتماعیتان (به خصوص لینکد این) تکانی بخورند.
- نام سایت = کلمهی کلیدی: مردم در جستجوی برندها هستند، این برندها خواه میتوانندIkea باشند، خواه YouTube و یا John Deer. همانطور که میدانید گوگل شما را یک برند در نظر میگیرد هنگامی که لینک سایتهایی مثل آنچه در پایین می آید را داشته باشید:
لینک سایت ها زمانی ظاهر میشوند که شما اقدام به ساخت backlinkهای[1] کشنده کرده و سپس مردم برای برند شما در گوگل جستجو انجام دهند.
علاوه بر ساخت سایتی باکیفیت و همهی اشارهگرهای عمومی کسلکنندهی دیگر، در اینجا سه روش دیگر برای برگرداندن اسم سایتتان در داخل کلمهی کلیدی برندشده گفته میشود :
- از پروکسیهای محتلف استفاده کنید، اسم سایتتان را در داخل گوگل تایپ کنید، و روی سایتتان در نتایج کلیک کنید.
- از مردم در Amazon Mechanical TURK کمک بگیرید تا برای اسم سایتتان جستجو کرده و روی اسم سایتتان در نتایج کلیک کنید.
- اسم سایتتان را چند بار در ویدئوهای YouTube بگویید تا بازدیدکنندگان آن را در داخل گوگل تایپ کنند (معمولاًسایتهای من چند هفته بعد از استفاده از این تکنیک توسط لینک سایت ها مورد استفادهی بسیار قرار میگیرند).
- Anchor text اسم برند: طبیعتاً مردم به برندهایی با anchor text اسم برند لینک میدهند. بنابراین اگر سایت شما Thongs4Less.com هست، بهتر است که شما چند لینک با anchor text بصورت “Thongs 4 Less” بدهید.
گام #3 : اطلاعات موثق از دامنه
آیا میدانید که گوگل یک ثبتکنندهی دامنه است؟
علت اینکه دامین ها را نمی فرشد ابن است که میخواهند روی اطلاعات whois [2]شما جاسوسی کنند و با اینکار ممکن است به دردسر بیفتند. همانطور که میدانید ، زمانی که شما یک ثبتکنندهی مورد تأیید ICANN هستید میتوانید اطلاعات whois را در تمام مدت روز چک کنید.
در اینجا کارهایی را که شما میتوانید انجام بدهید تا اعتبار بیشتری از اطلاعات دامنهتان به دست بیاورید آورده میشود:
- دامنهتان را برای مدت بیش از دو سال ثبت کنید: گوگل میخواهد ببیند که شما دامنهتان را برای مدت طولانی حفظ کردهاید یا نه. اگرچه اثر ثبت دامنه در سئو تا زمان مرگ وجود دارد، ولی با اینحال چیزی است که احتمالاً نمیتواند به شما آسیب بزند و حتی ممکن است به کمک شما نیز بیاید… بنابراین دنبال آن بروید.
- دامنهتان را عمومی کنید: هیچ کمپانی واقعی، whois خصوصی ندار (اگر باور ندارید امتحان کنید). اطمینان حاصل کنید که آدرس واقعی باشد.
- اطلاعات whois را روی صفحهی contact us قرار بدهید: برای اینکه واقعاً به گوگل نشان دهم که صداقت و شفافیت برایم مهم است، من همیشه تلفن و آدرس شناسایی دامنه ام را روی صفحهی contact ام قرار میدم. این هم یک سیگنال برند است. پست کردن آدرستان به گوگل میگوید که شما در جایی “دفتر” دارید (حتی اگه دفترتان زیرزمین خانه مادرتان باشد).
این به تنهایی ممکن است که چیز کوچیکی به نظر بیاید، ولی به ان اینگونه نگاه کنید:
کدوم سایت به نظر شما قابل اعتمادتر به نظر می اید؟
سایتی با whois خصوصی و فاقد صفحهی contact که در سه ماه منقضی میشود … یا سایتی با آدرسی واقعی و شماره تلفنی که با اطلاعات contact رسمی سایتشان مطابقت دارد … و بیش از 5 سال با انقضاء دامنه فاصله دارد؟
به این مسئله فکر کنید.
گام #4 : لینکهای مطمئن
مثل هر چیزی در دنیای گوگل، به گردش حول لینکها اعتماد کنید.
و آنها این را بر اساس نسخه سئو از Six Degrees of Kevin Baconانجام میدهند.
اعتباری که شما از سایر سایتها به دست میآورید اغلب به درجه اعتبار معروف است.
[1] Backlinkها ، لینکهای ورودی به یک وب سایت یا صفحهی وب هستند. (مترجم)
[2] سیستمی در اینترنت که اطلاعات یک شخص را در شبکهای از بانکهای اطلاعاتی ارائه میدهد. (مترجم)
اساساً، گروهی از دسته سایت های بسیار مطمئن داریم، مثل .govs، .edus، CNN.com، DMOZ و غیره.
بسیاری از سایتهای مطمئن اینترنت لینکهایی را مستقیماً از این سایتها میگیرند.
با اینحال، شما میتونید مقداری از آن اعتبار را با گرفتن لینکها از سایتهایی به دست بیاورید که دارای لینکهایی از این دسته هستند.
یا از روش دیگهای استفاده کنید:
Harvard.edu —–> سایت شما = بهترین سناریو
Harvard.edu —–> یک سایت دیگر —–> سایت شما = بد نیست
Harvard.edu —–> یک سایت دیگر —–> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> سایت شما = خوب نیست
بنابراین همیشه بهتر است که قبل از اینکه برای گرفتن لینک از پروفایل لینک سایت دیگر وقت بذارید، به خود پروفایل لینک سایت نگاه بیندازید.
PR همهی داستان را به شما نمیگوید.
فرض کنید که دو تا سایت دارید که برای گرفتن لینک از آنها، به آنها نگاه می اندازید:
سایت A : PR3، 1 لینک از MIT.edu و 1 لینک از CNN.com
سایت B : PR5، تعداد زیادی کامنتبلاگ و لینکهای شبکهی بلاگ
من خودم شخصاً لینکی را از سایت A هر روز هفته میگیرم… اگرچه PR کمتری دارد.
سایتهایی که بسیاری از لینکها را مستقیماً از .govs، .edus و غیره میگیرند رنکینگ بهتری داشته و در برابر آپدیتها مقاومتر هستند.
به عبارت دیگر، شما خواهان لینک دادن سایتهایی به خود هستید که بسیار مورد اعتماد باشند.
گام #5 : بک لینک های سایت Google News
از دید گوگل، سایتهای مورد قبول Google News جزء مورد اعتمادترین سایتهای اینترنت هستند.
در نظر داشته باشید: سایتهای news باید قابل اعتماد باشند.
اگه شما “بهترین rapper همهی زمانها” را جستجو کنید، ممکن است که فهرست ان شامل “شخصی با کتاب خاص باشد” هم شامل بشود.
ولی news sites در استاندارد بالاتری نگه داشته میشوند زیرا محتوای آنها باید دقیق باشد.
اگر آنها نوشتهای را با عنوان: “جاستین بیبر رئیسجمهور اکوادور را انتخاب کرد” پست کنند، بهتر است که درست باشد!
برای اینکه Google News سایتی را دربر بگیرد، بایستی آن سایت قبل از شمول، مورد بازدیدهای دستی بسیار قرار بگیرد.
این به آنها از دید G بزرگ (گوگل) مقدار زیادی اعتماد میبخشد.
موضوع این است که، گرفتن یک لینک واقعی از سایت مورد قبول Google News آسان نیست. شما بایستی برای آن هفتهها زمان بگذارید تا لینکتان را بگیرید. اما این لینکی است که میتواند زندگی شما را تغییر بدهد.