کاوشگران صنعت پارس آرین آشنایی با رنک گوگل و رنک الکسا | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

آشنایی با رنک گوگل و رنک الکسا

تمام کسانی که دارای سایت هستند و یا وظیفه مدیریت سایتی را بر عهده دارند با رنک گوگل و الکسا آشنا هستند اما ممکن است به طور کامل ندانند که هر کدام برای چه منظور است و یا کدام ملاک بازدید سایت هست.

رنک گوگل

آدم‌ها دوست دارند اعتبار بیشتری برای سایت خود مهیا کنند. سایت‌های زیادی هم می‌بینیم که اطلاعات کمی روی آن قرار دارد اما رنک گوگل خوبی دارند. آن‌ها می‌خواهند رنک گوگل خود را به رتبه‌ای خوب رسانده تا سایت خود را بفروشند.

دستیابی به رنک گوگل خوب آسان نیست اما به نظر نمی‌رسد ترافیک عامل مهمی برای ارزیابی از طرف گوگلی‌ها باشد. سایت‌های زیادی هستند که اگرچه بازدیدکننده‌های زیادی دارند اما دارای رنک صفر هستند.

چند نکته درباره رنک گوگل صفحات وجود دارد:

اگر رنک گوگل عدد بالایی را نمایش دهد، آن گاه آگهی‌دهنده‌ها نگرانی زیادی برای نمایش آگهی روی سایت نباید داشته باشند. به همین خاطر است که در جهان اینترنت، برای صاحبان وب‌سایت این عدد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

اگر رنکینگ شما از طرف گوگل صفر اعلام شد به این معنا نیست که گوگل هیچ اهمیتی به سایت نمی‌دهد و هیچ ترافیکی از طرف گوگل به سوی شما روانه نخواهد شد. صفحاتی هستند که ۱۲ تا ۱۵ هزار پیچ ویو دارند و حدود ۹۰ درصد مخاطب آن‌ها از طرف گوگل می‌آید. پس نگران نباشید. اگر می‌خواهید رنکینگ بهتری داشته باشید بهتر است محتوای اختصاصی‌تری تولید و عرضه کنید و در سایت‌های دیگر مثل شبکه‌های اجتماعی با درج نشانی سایت فعالیت کنید.

رنک الکسا

الکسا، لزوما به سایت‌هایی که بهتر فعالیت کنند رنک بهتری نمی‌دهد. الکسا تاکید بیشتری روی تعداد بازدیدکننده‌های سایت دارد. نزدیکی زمان انتشار مطالب اهمیت چندانی در رنک الکسا ندارد. اما تعداد مطالب و ترافیک بازدیدکنندگان روی رنک الکسا تاثیر می‌گذارد.

به طور خلاصه می‌توان گفت راه‌های کلک زیادی برای بهتر شدن رتبه‌بندی سایت الکسا وجود دارد مثل نصب تولبار الکسا یا ریفرش شدن خود به خودی صفحات وب. به دوستان خود بگویید الکسا تولبار را نصب کنند و روزی چند بار به سایت شما بیایند، معجزه می‌شود بدون این که کار بیشتری انجام داده باشید.

راه دیگری که برای بهتر شدن رنک الکسا می‌توانید در پیش بگیرید، افزایش مطالب سایت است.

 

نتیجه گیری:اگر قدمت یک سایت، اهمیت آن برای موتورهای جستجو و اجتماعی بودن سایت برایتان اهمیت دارد رنکینگ گوگل را عیار بگیرید، اما اگر فقط تعداد رهگذران روی سایت برایتان اهمیت دارد، رتبه الکسا را قاب بگیرید.