کاوشگران صنعت پارس آرین اختراع و ساخت دوربین های شناور با قابلیت پرواز + عکس | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

اختراع و ساخت دوربین های شناور با قابلیت پرواز + عکس

the-hover-camera-will-follow-you-around-and-record-your-entire-lifeدوربین های Hover Camera که توسط کمپانی Zero Zero Robotics ساخته شده اند، با داشتن چهار پره و یک دوربین در قسمت جلویی می توانند پرواز کنند و از شما عکس و فیلم بگیرند، Meng Qiu مدیرعامل این کمپانی ترجیح می دهد به جای پهپاد آن را”دوربین پرواز” بنامد.

این دوربین در یک محفظه سفت و سخت محصور شده، بسیار سبک وزن هستند و باداشتن و شاسی فیبری از کربن، قادر به پرواز در هوا و به تصویر کشدن زندگی شما هستند. فرقی نمی کند در خیابان قدم می زنید یا در کوهستان بین صخره ها دوچرخه سواری می کنید، می توانید از این دوربین بدون نیاز به کنترل از راه دور استفاده کنید.

استفاده از پهپادها برای این کار برای اکثر مردم بیش از حد پیچیده است و می تواند مردم اطراف آن را به خطر بیندازد. سازندگان پهپادها مانند DJI در حال حاضر برای ساخت محصولات ساده تری تلاش می کنند که با ضربه روی صفحه نمایش لمسی پهپاد در مکان های مورد نظر به پرواز دربیاید، اما پهپادها دارای تیغه های خطرناکی هستند و اگر به طور تصادفی دچار نقص شوند خطرآفرین هستند.

این دوربین های شناور که مردم به ناچار آنها را پهپاد می نامند، نسبتا کوچک هستند و وزن آن نیم پوند است.

MQ می گوید: ما می خواهیم محصولاتی بسازیم که قابل حمل باشند. این دوربین ها بسیار سبک هستند. و به طور قابل توجهی کوچکتر از پهپادهای بازار هستند. ما برای طراحی این دستگاه قابلیت حمل، کاربرپسندی و ایمنی را به عنوان نکته اول در نظر گرفته ایم.

طراحی تاشو این دستگاه قابلیت حمل ان را آسان می سازد. این دوربین همراه با باتری و شارژر آن می تواند در یک محفظه کوچک جا شود.

به سادگی می توانید به این دوربین اجازه دهید تا ارتفاع 164 فوتی بالا بیاید.

MQ می گوید ما می خواهیم تجربیات کاربر برای استفاده بسیار آسان شود. ما می خواهیم مطمئن شویم منحنی یادگیری برای کاربران حداقل است. بنابراین کنترل از راه دور یا فرایند کالیبراسیون برای استفاده از این دوربین وجود ندارد.

در حالت خودکار ، این دوربین و نرم افزار چهره افراد را ردیابی می کند، بر روی آنها قفل می کند و سپس آنها را دنبال می کند. در نسخه نمایشی در اکثر موارد، این ردیابی درست کار می کرد، و به طور هوشمندانه از یک اتاق به اتاق دیگر فرد را دنبال می کرد. دوربین شناور فاصله خود را از فرد حفظ می کند.

جالبترین ویژگی دوربین شناور، بدون شک، توانایی آن برای ردیابی افراد و ضبط ویدئو از آنها است، اما می توانید به صورت دستی هم با استفاده از حرکات دست دوربین کنترل کنید.

بالا و پایین کشیدن دو انگشت بر روی صفحه نمایش ارتفاع را کنترل می کند. بالا و پایین کشیدن یک انگشت حلقه یک جهته دوربین را بالا و پایین می برد.کشیدن یک انگشت به سمت راست و چپ انحراف را کنترل می کند و کشیدن دو انگشت به سمت راست و چپ دوربین را به راست و چپ تغییر می دهد. و از همه جالب تر می توانید این پهپاد را به هوا پرتاب کنید.

در قسمت جلو این دستگاه یک دوربین قرار دارد که می توانید با آن عکس های 13 مگاپیکسلی بگیرید و فیلم های با رزولیشن تا 4K ضبط کنید. به طور پیش فرض دوربین با روزلیشن ویدئو فول اچ دی ضبط میکند. این دوربین مجهز به تثبیت کننده تصویر الکترونیکی برای صاف کردن فیلم است. در نسخه های نمایشی این نکته به چشم می خورد، اما سخت است در مورد یک محصول ناتمام قضاوت کنیم.

در پایین دستگاه هم یک دوربین 3 مگاپیکسلی و یک سیستم سونار وجود دارد که موقعیت و اشیا اطراف خود را ردیابی می کند. در حالی که دوربین شناور از موانع پیشرفته اجتناب نمی کند، اما بینایی کامپیوتر به اندازه ای هوشمند است که هر کاری را اجرا نمی کند.
یک کانون وای فای بر روی دستگاه قرار دارد. و اگر شبکه 4Gداشته باشید می توانید اتصالات آن را حفظ کنید و عکس ها و فیلم های خود را به شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

این دوربین همچنین دارای حالت 360 Pano است که دوربین در حالی که در هوا معلق است به صورت 360 درجه می چرخد.

این دوربین شناور دارای یک باتری است که به راحتی قابل جابجایی است. هر باتری برای حدود هشت دقیقه پرواز ساخته شده که این زمان خیلی کوتاه است، اما دوربین شناور دارای چهار باتری برای 30 دقیقه پرواز است.

قبل از اینکه دوربین پرواز راه اندازی شود، کمپانی Zero Zero Robotics از کاربران بتا برای تست و استفاده از آن دعوت می کند.

این دوربین های شناور در این تابستان راه اندازی خواهند شد. این کمپانی پیش بینی کرده که آن را به قیمت کمتر از 600 دلار خواهد فروخت، تا آن را برای کاربران جذاب تر و مقرون به صرفه تر بسازد و تاکنون در مجموع 25 میلیون دلار بودجه برای تولید آن سرمایه گذاری کرده است.