کاوشگران صنعت پارس آرین استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ پر ایراد در گوشی وان پلاس ۲ | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ پر ایراد در گوشی وان پلاس ۲

OnePlus-2-Snapdragon-810

شرکت چینی وان پلاس ، در سالهای گذشته با اختراغ گوشی تولیدی خود “وان پلاس وان” سر و صدا کرد و که همچنین همه منتظر رونمایی از دومین گوشی این شرکت هستند  که احتمالا وان پلاس ۲ ( One Plus Two ) نام  گذاری خواهد داشت شد.

اما مدتی است کهاین شرکت گوشی جدید خود را به تعویق انداخته است واکثر کارشناسان بر این باور هستند که علت این تاخیر ، تعویض  و جایگزاری پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ با یک چیپست دیگر که باغث گرم شدن بیش از حد میباشد.اما بنظر می آید چنین نبوده و وان پلاس علیرغم اطلاع از سرنوشت پرچم داران کمپانی های اچ تی سی و سونی به واسته استفاده از این چیپست ، همچنان می خواهد از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام در گوشی وان پلاس دو استفاده کند.

این اطلاعیه توسط کمپانی وان پلاس تایید شده است  و این شرکت اعلام کرده که با بهینه سازی که در سیستم‌عامل Oxygen OS روی این پردازنده گوشی استفاده شده است ، که جای هیچگونه نگرانی از لحاظ گرم کردن دستگاه نباشند و در نتیجه کاهش قدرت و عملکرد گوشی وجود ندارد.

شرکت وان پلاس میگفت برای انتخاب پردازنده برای گوشی مدل‌های مختلفی را تست کرده اند و سرانجام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ را انتخاب کرده که سرعت بیشتر و عمرباتری بیشتری را به همراه دارد. پردازنده این دستگاه  می‌تواند امکان ضبط تصاویر به‌صورت ۴K را داشته باشند  و توانایی خوبی در اجرای بازی‌های سه‌بعدی با کیفیت دارد.همچنین گفته شده که قدرت این پردازنده روی عملکرد بهتر دوربین هم تاثیر بسیار زیادی گذاشته است.

علاوه بر بهینه سازی های نرم افزاری انجام شده توسط این شرکت ، تمام اقدامات احتیاطی برای مقابله با مشکل گرم شدن بیش از حد تراشه Snapdragon 810 را انجام شده است. این شرکت با استفاده از ژل‌های حرارتی و گرافیت، سعی داشته پوشش مناسبی را روی تراشه قرار دهد تا در صورت ایجاد حرارت، از طریق همین پوشش‌ها بتواند مشکل را برطرف کند.

سایر مشخصات گوشی وان پلاس ۲ شامل ۳ گیگابایت رم و صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با وضوح تصویر Full HD یا QHD می باشد. احتمالا وان‌پلاس وان ۲ در دو مدل مختلف وارد  بازار می شود که چیزی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.