کاوشگران صنعت پارس آرین با ۶۰۰ هزار تومان صاحب رباتی شبیه به وال-ای شوید | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

با ۶۰۰ هزار تومان صاحب رباتی شبیه به وال-ای شوید

anki-cozmo-robot-screenshot-1.0وقتی «کازمو» (Cozmo) می‌خوابد، خر و پف هم می‌کند. این ربات کوچک روی یک داک شارژ می‌نشیند و منتظر می‌ماند تا بیدار شود. کازمو چیزی بین یک مریخ‌نورد و یک موجود اسباب‌بازی متحرک و دوست‌داشتنی است و ما را به یاد وال-ای می‌اندازد. این ربات آنقدر شبیه به یک موجود واقعی می‌ماند که حس ترحم را در ما بیدار می‌کند.

این ربات را شرکتی به نام «آنکی» (Anki) ساخته. آنکی یک شرکت سازنده‌ی اسباب‌بازی در «سیلیکون ولی» است که به ساخت ماشین‌های مسابقه‌ای کوچک شهرت دارد. این ماشین‌ها را می‌توان با یک اپلیکیشن موبایل کنترل کرد. چند سال پیش، این شرکت ماشین مسابقه‌ای خودران کوچک‌اش را معرفی کرد. حالا هم این ربات اسباب‌بازی جدید را معرفی کرده است. طبق گفته‌ی آنکی «کازمو یکی از پیچیده‌ترین ربات‌هایی است که در حال حاضر عرضه می‌شود» اما کازمو چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟ «او تو دل برو، کمی شیطان و غیر قابل پیش‌بینی است. او شما را می‌شناسد و به خاطر می‌سپارد. او با شما تعامل می‌کند، بازی می‌کند و به مرور زمان با شما آشنا می‌شود.»

anki-cozmo-robot-animation-1.0

کازمو با وصل شدن به گوشی از طریق بلوتوث و WiFi کار می‌کند. تمام پردازش‌های بصری از طریق یک اپلیکیشن انجام می‌شود که داده‌های گرفته شده از حسگرهای کازمو را آنالیز کرده و سپس دستوراتی را به ربات می‌فرستند. کازمو می‌تواند چهره‌ها را تشخیص دهد، بازی‌های تعاملی مختلف انجام دهد، تعادل‌اش را حفظ کند و خودش به طور مستقل به داک شارژش برگردد. این ربات با یک شارژ ۱۰ دقیقه‌ای می‌تواند حدود یک ساعت و نیم کار کند. این ویدیو فقط تعدادی از رفتارها و قابلیت‌های کازمو را نشان می‌دهد، اما احتمالا هنگام عرضه، توانایی‌های بیشتری خواهد داشت. کازمو پاییز امسال به قیمت ۱۸۰ دلار عرضه خواهد شد و از همین حالا هم می‌توان به قیمت ۱۶۰ دلار آن را پیش‌خرید کرد.

عامل اصلی جذابیت کازمو این است که می‌تواند با انسان‌های اطراف‌اش ارتباط برقرار کند و به شکل جادویی به یک شخصیت رباتیک حیات ببخشد. آنکی می‌گوید: «ما چیزی ساخته‌ایم که به نظر می‌رسد عضوی از خانواده است.» این شرکت برای رسیدن به این هدف چیزی به نام «موتور احساس» را در آن کار گذاشته که «با قوی‌تر شدن پیوند میان افراد، تکامل پیدا می‌کند.»

anki-cozmo-robot-animation-7.0

Video Player

منبع: IEEE