کاوشگران صنعت پارس آرین تغییر حجم پارتیشن در ویندوز | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

تغییر حجم پارتیشن در ویندوز

در این بخش می خواهیم روش افزایش فضای درایو ویندوز را با استفاده از تغییر حجم پارتیشن در ویندوز برای شما دوستان عزیز شرح دهیم . جهت انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید :

۱٫ کلید ترکیبی Windows و R را با هم فشار دهید .
۲٫ پنجره Run برای شما باز می شود .
۳٫ عبارت diskmgmt.msc را تایپ کرده و Enter را بزنید .
۴٫ پنجره Disk management برای شما باز می شود .
۵٫ در پنجره Disk management ، قسمت چپ پنجره ، روی آیکون فلش کنار Storage کلیک کنید .
۶٫ زیر مجموعه Disk management را انتخاب کنید .
۷٫ سمت راست پنجره درایو ها و میزان فضایی که اشغال می کنند قابل مشاهده است .
۸٫ روی درایوی که فضای اضافی آن برای شما اهمیتی ندارد راست کلیک کنید . در این بخش ما روی درایو D راست کلیک کرده ایم .
۹٫ گزینه Shrink Volume را انتخاب کنید .

 

افزایش حجم درایو ویندوز

۱۰٫ کمی صبر کنید تا پنجره shrink برای شما باز شود . اکنون در کادر گزینه Enter the amount of space to shrink in MB میزان فضایی که می خواهید از درایو جدا کنید را مشخص کنید .
۱۱٫ روی گزینه Shrink کلیک کنید .

 

افزایش فضای درایو ویندوز

۱۲٫ فضای انتخاب شده توسط شما به صورت یک فضای جدا قابل مشاهده است که شما می توانید از آن برای افزایش فضای درایو ویندوز استفاده کنید .
۱۳٫ اکنون روی آن فضای جدا راست کلیک کنید و گزینه New Simple Volume Wizard را انتخاب کنید .
۱۴٫ پنجره New Simple Volume Wizard برای شما باز می شود . گزینه Next را انتخاب کنید .
۱۵٫ اکنون در پنجره Disk management روی درایو ویندوز خود راست کلیک کنید و برای افزایش حجم درایو ویندوز روی گزینه Extend Volume کلیک کنید .
۱۶٫ پنجره Extend Volume برای شما باز می شود . اکنون فضای مورد نظر را از پنجره Selected انتخاب کرده و روی گزینه Next کلیک کنید .
۱۷٫ افزایش حجم درایو ویندوز برای شما انجام شد .

 

نکته ۱ : در صورتی که موفق به افزایش حجم درایو ویندوز نشدید به این نکته توجه کنید که باید حتما درایوی که می خواهید از آن فضا بگیرید و به درایو ویندوز بدهید دقیقا پس از درایو ویندوز باشد چرا که در درایو های ویندوز ، تنها می توانید به سمت جلو افزایش حجم دهید نه به سمت عقب . در صورتی که درایو با فضای خالی پیش از درایو c نداشتید ، به ترتیب درایو ها را تخلیه کرده و به درایو بعدی بدهید تا به درایو ویندوز برسید . اما این روش توصیه نمی شود چرا که ممکن است اطلاعات خود یا درایو را از دست بدهید .

 

نکته ۲ : توجه داشته باشید درایو ویندوز و پارتیشنی که می خواهد فضای خالی را از آن بگیرد روی یک Diske باشند مانند تصویر زیر که درایو D و درایو C روی یک دیسک قرار دارند و به راحتی می توانید افزایش حجم درایو ویندوز را انجام دهید . در غیر این صورت باعث ایجاد مشکل می شود .

افزایش حجم درایو در ویندوز