کاوشگران صنعت پارس آرین حل مشکل نصب ویندوز 8 از طریق فلش دیسک | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

حل مشکل نصب ویندوز 8 از طریق فلش دیسک

یکی از بهترین روش‌ها برای نصب ویندوز، نصب از طریق فلش‌ دیسک‌ها می‌باشد؛ زیرا به علت سریع‌تر بودن سرعت فلش از CD و DVD، پروسه‌ی نصب ویندوز نیز سریع‌تر پیش می‌رود. برای انتقال فایل‌های نصبی ویندوز به فلش ابزارهای زیادی مثل Win2Flash و WinSetupFromUSB وجود دارد و این برنامه‌ها برای ویندوزهای پیش از 8 به خوبی عمل می‌کنند. اما با آمدن ویندوز 8، این ابزارها ناکارآمد شدند و قادر به انتقال تمام فایل‌های نصبی ویندوز 8 روی فلش نیستند. در این مطلب به شما روشی را معرفی می‌کنیم که بدون مشکل می‌توانید تمام فایل‌های نصبی را به فلش دیسک منتقل کنید.

در ابتدا به شرح علت ناکارآمد شدن ابزارهای پیشین می‌پردازیم:

در فایل‌های نصبی ویندوز 8 فایلی به نام install.wim وجود دارد که حجمی حدود 5 گیگابایت دارد. ابزارهای پیشین، فلش را با قالب FAT32 فرمت می‌کردند و از آن‌جا که FAT32 قادر به گنجاندن فایل‌های با حجم بیشتر از 4 گیگابایت در خود نیست، فایل install.wim بر روی فلش کپی نمی‌شد. اما ابزاری که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم فلش را با قالب NTFS فرمت می‌کند که می‌تواند فایل‌هایی تا حجم 256 ترابایت را در خود بگنجاند!
 
ابتدا برنامه‌ی Windows 7 USB/DVD Download Tool را از لینک زیر دانلود کنید:

http://images2.store.microsoft.com/prod/clustera/framework/w7udt/1.0/en-us/Windows7-USB-DVD-tool.exe

 این برنامه رسماً برای ویندوز 7 و توسط شرکت ماکروسافت ارائه شده است اما برای ویندوز 8 نیز به خوبی عمل می‌کند.

پس از نصب و اجرای برنامه، با کلیک بر روی Browse، آدرس فایل ISO را که محتوی فایل‌های نصبی ویندوز است را وارد کرده و Open را بزنید.
حال Next را کلیک کرده و در صفحه‌ی بعدی روی USB device کلیک کنید.
در صفحه‌ی بعدی مطمئن شوید که از منوی کشویی، فلش مورد نظر شما انتخاب شده باشد. پس از آن، Begin copying را انتخاب کرده تا عملیات انتقال فایل‌ها بر روی فلش آغاز شود.
پس از اتمام عملیات شما یک فلش Bootable دارید که با وصل کردن آن به هر کامپیوتری می‌توانید ویندوز 8 را نصب کنید.
لازم به ذکر است که برای بوت شدن کامپیوتر توسط فلش، باید فلش را در تنظیمات BIOS و قسمت Boot Priority در اولویت اول قرار دهید. 
مادربوردهای قدیمی توانایی بوت از طریق فلش را ندارند. همچنین بعضی از مادربوردها قادر به بوت فلش‌هایی که در قالب NTFS می‌باشند نیستند.