کاوشگران صنعت پارس آرین خبر های کوتاه و جالب از دنیای تکنولوژی | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

خبر های کوتاه و جالب از دنیای تکنولوژی

خبر های کوتاه و جالب از دنیای تکنولوژیکمپانی اپل به دنبال تولید شارژر های خورشیدی است : آخرین خبر ها حاکی از آن است که کمپانی اپل به دنبال ارائه شارژر ای خورشید برای محصولات آیپد و آیفون می باشد ، البته براساس اعلام یک مقام بلند پایه اپل در مرحله نخست این شارژر خورشیدی برای ساعت هوشمند اپل ارائه خواهد شد. امروزه کمپانی های مطرح دنیا همچون اپل به دنبال ارائه گجت های هوشمند و جالب در دنیای فناوری هستند تا به کمک این فناوری ها بتوانند بازار رقابتی دنیای تکنولوژی را از آن خود کنند.

در خبر های منتشر شده این نکته به چشم می خورد که این کمپانی علاوه بر شارژر های خورشیدی به دنبال تولید یک شارژر بدون سیم و القایی است ، گفتنی است این شارژر بگونه ای طراحی خواهد شد که با قرار گرفتن گوشی روی شارژر باتری آن شارژ خواهد شد و نیازی به اتصال و سیم نخواهد بود. کمپانی اپل در روز های اخیر این فناوری را در اداره ثبت نوآوری های ایالات متحده امریکا به ثبت رسانده است.

خبر دوم در مورد نقض حریم خصوصی کاربران وبسایت های بزرگ اجتماعی است : طبق آخرین خبر ها سایت و شبکه اجتماعی از جمله گوگل پلاس ، فیسبوک ، لینکدین و یاهو طبق توافقنامه ای که با وزارت دادگستری ایالات متحده بسته شد ، می توانند تعدادی از اطلاعات کاربرانشان را بدون اطلاع کاربران در اختیار سازمان های جاسوسی امریکا قرار دهند.

کمپانی گوگل اعلام کرد در سال های گذشته درخواست های زیادی از طرف سازمان های جاسوسی امریکا برای دسترسی به اطلاعات کاربران به این شرکت ارسال شده است ، اخبار مشابه ای از طرف شرکت های یاهو ، لینکدین و فیسبوک هم منتشر شده است.

با این وجود امنیت اطلاعات در دنیای مجازی اینترنت مقداری مشکل خواهد بود ، انتشار برخی اطلاعات در فضای مجازی مقداری با مشکل روبرو است ، چرا که همیشه سازمان های جاسوسی و برخی از ارگان های دولتی برای کنترل جامعه همیشه به دنبال بدست آوردن اطلاعات از اینگونه مکان های مجازی هستند ، چرا که اغلب کاربران اینترنتی بسیاری از اطلاعاتشان را در اینگونه مراکز اینترنتی به اشتراک میگذارند. به هر حال پیشنهاد ما برای امنیت شما در این دنیای مجازی فاش نکردن اطلاعات شخصی شما در این دنیای مجازی است.