کاوشگران صنعت پارس آرین دستگاه های جدید FINGERPRINT بدون نیاز به لمس کردن آن | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

دستگاه های جدید FINGERPRINT بدون نیاز به لمس کردن آن

finger-print2کمپانی های مختلف حسگرهای اثر انگشتی را توسعه می دهند که بتواند از فاصله نزدیک انگشت افراد را بخواند ، تکنولوژی های Biometric مثل خواندن اثر انگشت و یا تشخیص چهره و چشم به سرعت جایگزین سیستم های احراز هویت با استفاده از Password شده اند، اما موسسه ملی تکنولوژی آمریکا به زمانی نگاه می کند که شما حتی لازم نیست با انگشت خود دستگاه احراز هویت را لمس کنید تا وارد سیستم بشوید.

تکنولوژی Fingerprint غیر لمسی توسط موسسه ملی استاندارد و تکنولوژی آمریکا NIST پیاده سازی شده است این موسسه سالانه 750 میلیون دلار را از دولت برای کار روی پروژه ها تحقیقاتی دریافت می کند.

حسگرهای غیر لمسی میتواند بسیار سریعتر از حسگرهای لمسی می باشد و در جاهایی که ورود افراد به کندی صورت می گیرد میتوان از این دستگاه به خوبی استفاده کرد ، NIST مدعی شده است سازمانهای بهداشت و مبارزه با میکروب باید قدردان دنیای تکنولوژی باشند به خاطر اینکه افراد مجبور نیستند دستگاه آلوده به میکروب های احتمالی زیاد را لمس کند.

در دهه گذشته NIST تلاش زیادی را در موضوع احراز هویت انجام داده است و استانداردهای مهمی را در این حوزه تهیه کرده است و امروزه می بنینیم که احراز هویت با انگشت در کامپیوترهای شخصی و در دستگاههای حضور و غیاب سرعت زیادی داشته است .

در حال حاضر نیز NIST قصد دارد همین موفقیت را برای حسگرهای غیر لمسی تکرار کند ، شرکتهایی نظیر 3M و Morpho Track نمونه هایی ا زاین دستگاه ها را ساخته اند همچنین NIST به دنبال تاسیس شرکتی است که بتواند این مدل از دستگاه را بتواند درست کند، NIST قصد دارد این دستگاه ها را برای نیروی ارتش آمریکا و همین طور FBI درست بکند.

دستگاههای Fingerprint غیر لمسی به وسیله یک دوربین بسیار قدرتمند کار میکند تا بتواند به وضوح تصویر انگشت شما را ذخیره کند و همچنین باید این امکان را داشته باشد که پس زمینه های شفاف را نیز از انگشت جدا بکند.