کاوشگران صنعت پارس آرین آموزش بالا آوردن کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۱

روش بالا آوردن کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل

seoآموزش روش چگونه کلمه کلیدی را به صفحه اول بیاریم , ارتقا رتبه صفحه سایت , بالا بردن آتوریتی صفحه , آموزش محبوب کردن سایت , ساخت بک لینک طبیعی , آموزش بهینه سازی سایت

شناخت مخاطب کلید موفقیت در بهینه سازی سایت

انتخاب کلمات کلیدی مهم ترین بخش از بهینه سازی سایت است. ما با انتخاب کلمه کلیدی در واقع هدف سایت خود را مشخص می کنیم. در صورتی که یک متخصص بهینه سازی سایت هدف خود را به درستی انتخاب نکند تمامی مراحل بعدی کار نیز به اشتباه پیش خواهد رفت. یک موضوع بسیار مهم در مورد انتخاب کلیدی این است که ما به تنهایی مرجع مناسبی برای قضاوت در مورد این موضوع که مخاطبین ما به دنبال چه کلماتی در اینترنت جستجو می کنند، نیستیم. واقعیت این است که تمام افراد جامعه مانند ما فکر نمی کنند و از دیدگاه دیگری به دنیا نگاه می کنند.

seo_0
آموزش بالا آوردن کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک شرکت مهاجرت و اعزام دانشجو دارید. ممکن است به ذهن شما برسد که مشتریان هدف شما به دنبال عبارت مهاجرت دانشجویی در گوگل جستجو می کنند و تمرکز خود را روی ارتقای سایت خود در گوگل به ازای عبارت فوق بگذارید، اما نهایتا متوجه شوید که مخاطبان شما ممکن است کلمات دیگری مانند اعزام دانشجو، ویزای دانشجویی، اقامت تحصیلی، تحصیل در کانادا و… را نیز جستجو کنند. قطعا فرآیند بهینه سازی سایت فرآیندی زمان بر و پرهزینه است و یک وب سایت نمی تواند با بودجه محدود در تمامی کلمات کلیدی رتبه مناسبی درگوگل به دست آورد. بنابراین اولین راه حل به دست آوردن کلمات کلیدی مناسب است. به طور کلی شرایط یک کلمه کلیدی مناسب عبارتند از:

1 مخاطب هدف ما به دنبال چنین عبارتی جستجو کند و جذب مخاطب بابت چنین کلمه کلیدی بازدهی مناسبی برای ما ایجاد کند: فرض کنیم که شما یک شرکت در زمینه طراحی سایت دارید، پس از بررسی بازار و رفتار مخاطب های خود متوجه می شوید که عبارت طراحی سایت رایگان جستجوی مناسبی دارد و تمام توان خود را از نظر محتوا و برنامه نویسی برای بهبود وضعیت سایت خود در کلمه کلیدی فوق به کار می گیرید. اما پس از اینکه در رتبه های مناسب در گوگل قرار گرفتید متوجه می شوید که افرادی که با شما تماس می گیرند توقع دارند که شما تمام خدماتی که به آنها ارائه می دهید رایگان باشد و عملا حاضر نیستند مبلغی بابت طراحی سایت به شما پرداخت کنند، بنابراین چنین افرادی نه تنها هیچ سود و منفعتی برای شما ایجاد نمی کنند بلکه زمان و انرژی شما را به هدر می دهند. در حالت کلی، حتی اگر یک کلمه کلیدی جستجوی بسیار کمی داشته باشد اما دقیقا مرتبط با مشتری هدف شما باشد می تواند بازدهی بسیار مناسبی برای شما ایجاد کند به شرط آن که حاشیه سود مناسبی بابت آن کلمه کلیدی داشته باشید.

2 تعداد جستجوی روزانه کلمه کلیدی فوق زیاد باشد: قطعا هر چه میزان جستجوی یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، تعداد فروش شما بیشتر خواهد بود و برای شما مناسب تر است.  رقبای کمی در کلمه کلیدی فوق داشته باشیم: قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل مانند یک مسابقه است که ما می خواهیم در آن پیروز شویم. هر چه تعداد رقبای ما در این مسابقه کمتر باشند پیروزی ما در این مسابقه ساده تر خواهد بود.

3 قدرت رقبای ما در این کلمه کلیدی زیاد نباشد: قدرت رقبا نیز پارام تر بسیار مهمیست، زیرا حتی اگر رقبای کمی داشته باشیم اما رقبای ما قدرتمند باشند پیروزی در چنین مسابقه ای برای ما ساده نخواهد بود. هر چه تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی بیشتر باشد و تعداد صفحات ایندکس شده کمتری وجود داشته باشد مقدار این شاخص بیشتر خواهد شد و بر همین اساس می توانیم کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنیم.

برای به دست آوردن تعداد جستجوی ماهانه هر کلمه کلیدی می توانیم از ابزار Keyword planner گوگل استفاده کنیم و تعداد صفحات ایندکس شده نیز پس از جستجو کلمه کلیدی فوق در گوگل در بالای صفحه نمایش داده خواهد شد.ابزار دیگری که در این زمینه میتواند به ما کمک کند ابزار Google Trends است. با استفاده از گوگل ترندز می توانیم روند جستجوی کلمات کلیدی مختلف را در بازه زمانی مشاهده کنیم، آنها را بر اساس مناطق جغرافیایی طبقه بندی کنیم و کلمات کلیدی مشابه را نیز استخراج کنیم. گوگل ترندز می تواند ایده های بسیار مناسبی به ما در جهت یافتن کلمات کلیدی مفید بدهد. برای دسترسی به ابزار گوگل ترندز از آدرس google.com/trends استفاده کنید.

نکته جالب دیگری که در مورد کلمات کلیدی وجود دارد این است که کلمات کلیدی شما هر چه خاص تر باشد شما را راحت تر به هدفی که دارید خواهد رساند. به عنوان مثال اگر شما در زمینه تولید مبل راحتی فعالیت می کنید به جای اینکه تمرکز خود را روی عبارت مبل بگذارید، بهتر است روی مبل راحتی تمرکز کنید زیرا افرادی که دنبال مبل هستند ممکن است مشتری شما نباشند و از طرف دیگر رقبای بیشتری در کلمه کلیدی مبل خواهید داشت.

1 دیدگاه در “روش بالا آوردن کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل

دیدگاه بسته شده است