کاوشگران صنعت پارس آرین روش پانچ کردن سیم کارت در منزل : تبدیل سیم کارت معمولی به میکروسیم یا نانو سیم | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

روش پانچ کردن سیم کارت در منزل : تبدیل سیم کارت معمولی به میکروسیم یا نانو سیم

آموزش پانچ کردن سیم کارت در خانه : تبدیل سیم کارت معمولی به میکروسیم یا نانو سیمامروزه چنانچه بخواهید پس از گذشت دو سال گوشی خود را تعویض کنید، متوجه خواهید شد که میکروسیم قدیمی شما با درگاه ریز و باریک نانوسیم کارت گوشی‌های جدید سازگار نبوده و قابل استفاده نیست. در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه تبدیل سیم کارت معمولی به میکرو و نانو سیم کارت را به شما آموزش دهیم.

یکی از تغییراتی که در سال های اخیر در روند تکامل گوشی های موبایل ایجاد شده است ، تغییر سایز سیم کارت گوشی ها بوده.این روند کوچک سازی سیم کارت ها ابتدا از سیم‌کارت معمولی یا مینی سیم ها به میکروسیم رسید ودر سال‌های اخیر نوبت به نانو سیم‌کارت رسیده است.همین موضوع باعث شده که کاربران پس از خرید یک گوشی جدید مجبور به تغییر سایز سیم کارت قدیمی خود برای هماهنگ سازی آن با گوشی جدیدشان شوند.در این مقاله به آموزش پانچ کردن سیم کارت در خانه پرداخته ایم تا با روشی ساده به شما بیاموزیم چگونه سیم کارت های قدیمی خود را به راحتی به میکروسیم یا نانو سیم تبدیل کنید.

امروزه چنانچه بخواهید پس از گذشت دو سال گوشی خود را تعویض کنید، متوجه خواهید شد که میکروسیم قدیمی شما با درگاه ریز و باریک نانوسیم کارت گوشی‌های جدید سازگار نبوده و قابل استفاده نیست.

در این وضعیت چه باید کرد؟ حتماً می‌دانید که معمول‌ترین روش رفتن به یک فروشگاه یا مرکز مخابراتی و پانچ کردن میکروسیم‌کارت و تبدیل آن به میکروسیم یا نانو سیم‌کارت است. در این روش، به دلیل استفاده از دستگاه پانچ، حاشیه‌ی (قاب) بریده‌ شده‌ی سیم‌کارت به شما برگردانده می‌شود تا در صورت لزوم بتوانید با قرار دادن نانو‌سیم در آن مجدداً به عنوان یک میکروسیم از آن استفاده کنید.

البته تحمل ترافیک، رفتن به فروشگاه و انتظار برای پانچ کردن سیم کارت می‌تواند تجربه‌ی ناخوشایند و وقت‌گیری باشد. به همین سبب در ادامه آموزش پانچ کردن سیم کارت در خانه را به شما یاد خواهیم داد تا به راحتی سیم کارت های قدیمی خود را به میکروسیم یا نانو سیم تبدیل کنید.
آموزش پانچ کردن سیم کارت در خانه

برای تبدیل سیم کارت معمولی به نانو سیم کارت صرفاً ‌به یک قیچی خوب نیاز داشته و تنها کاری که بایستی انجام دهید بریدن لبه‌های سیم‌کارت تا رسیدن به اتصالات فلزی طلایی رنگ روی آن است. (قسمت‌های طلایی‌رنگ جهت اتصال تلفن به شبکه‌ی مخابراتی به کار می‌روند.) به خاطر داشته باشید چنانچه به صورت اتفاقی تکه‌ای کوچک از بخش فلزی را بریدید جای نگرانی نیست اما اگر مقدار زیادی از آن قسمت بریده شود به احتمال زیاد سیم‌کارت شما دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

پیشنهاد میکنیم ابتدا با یک ماژیک قسمت هایی که می بایست برش داده شود را خط کشی کنید.همچنین داشتن یک نمونه میکروسیم یا نانو سیم برای الگوبرداری قبل از برش سیم کارت استاندارد ، بسیار مفید خواهد بود.

در تصویر زیر ابعاد دقیق هر 3 نوع سیم کارت موجود مشخص شده تا در صورت تمایل به کمک یک خط کش برش دقیق تری روی سیم کارت خود ایجاد کنید:

سیم کارت

میکرو سیم کارت

فراموش نکنید که نتیجه‌ی این روش قطعاً به کیفیت پانچ کردن با دستگاه نخواهد بود؛ اما اگر نیاز دارید تا  به صورت فوری این کار را انجام داده و یا دسترسی به پانچ ندارید، بهترین روش ممکن  استفاده از قیچی است. جهت آشنایی بیشتر، می توانید تصاویری از استانداردهای مختلف سیم‌کارت از گذشته تا به امروز را در ادامه مشاهده نمایید.