کاوشگران صنعت پارس آرین سئو و بهینه سازی سایت به زبان ساده – قسمت 2 | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

سئو و بهینه سازی سایت به زبان ساده – قسمت 2

seo-simple-term2-770x186

اگر کلمات کلیدی را مواد اولیه یک دستور غذایی در نظر بگیرید، ممکن است هر یک از آن‌ها به تنهایی چیز مهمی نباشند اما وقتی آن‌ها را در کنار هم ترکیب می‌کنید، نتیجه ای خارق العاده در تولید کیک سئو خواهند داشت و وب سایت شما را در اینترنت قابل شناسایی می‌کنند. درمطلب قبل با مفهوم و مقدمات سئو و بهینه سازی سایت آشنا شدید. در ادامه چند توصیه دیگر جهت بهبود سئوی صفحات سایت ارائه می‌شود.

Title Tag – برچسب عنوان

دومین نکته مهم بعد از انتخاب کلمه کلیدی در سئو، تعیین عنوان صفحات است. عنوانی که انتخاب می‌کنید در دو ناحیه نمایش داده می‌شود.

در بالای مرورگر
نوشته لینک (عنوان لینک) در نتایج جستجوی گوگل (یا سایر موتورهای جستجو)

این عنوان باید بصورت خلاصه بیانگر موضوع و مفهوم صفحه باشد و با محتوای آن ارتباط داشته باشد. در این عنوان باید از کلمات کلیدی خود استفاده کنید. سعی کنید اول کلمات کلیدی مهم را قرار دهید. بهتر است عنوان صفحات کمتر از ٧٠ کاراکتر باشد. تعداد بیشتر در نتایج نشان داده نمی‌شود.

seo-simple-term-p2-1

 

Description – توضیحات

این قسمت می‌تواند بخشی از متن اصلی باشد. طول این توضیحات می‌تواند هر قدر باشد اما توصیه می‌شود آنرا بین ١٥٠ الی ١٦٠ کاراکتر محدود نمایید تا موتورهای جستجو به صورت کامل آن را نشان دهند.

این مهم است که بدانید از سپتامبر ٢٠٠٩، داده‌های متا یا Meta Data در رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل تاثیری ندارند. با این وجود همانطور که در نتایج جستجو نشان داده شده است، داده‌های متا می‌تواند بر اینکه یک نفر چقدر علاقه مند به کلیک کردن بر روی لینک شما باشد، تأثیر بگذارد.

عنوان داخلی صفحات-  Page title (استفاده از تگ H١)

عنوان داخلی صفحات باید حاوی کلمات کلیدی شما باشد. به طور پیش فرض عنوان صفحات با تگ H١ نوشته می‌شود. که اگر سایت را خودتان طراحی کرده‌اید یا امکان تغییر تگ‌های صفحات را دارید، در نظر داشته باشید که در هر صفحه از سایت فقط یک بار از تگ H١. آن هم برای عنوان اصلی صفحه استفاده کنید.

محتوا – Content

محتوا کلید سئو است و بسیاری بر این باورند که امروز محتوا پادشاهی می‌کند. به این موارد مهم در تولید محتوا برای وب سایت دقت کنید:

  • تا حد ممکن خلاصه ولی کاربردی بنویسید تا مخاطبان به خواندن مقاله شما رغبت پیدا کنند.
  • ساده بنویسید و از واژه‌های مناسب و مرتبط با کلمۀ کلیدی استفاده کنید. به کار بردن کلمه کلید در چند جای مطلب بسیار مفید است. ولی در تکرار آن زیاده روی نکنید.
  • محتوای جدید و یکتا بنویسید. گوگل محتوای تازه را دوست دارد. وب سایت خود را به طور منظم بروز کنید و کپی برداری از مطالب سایر وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها و حتی سایر صفحات وب سایت خود پرهیز کنید.
  • واژگان مهم مطلب خود را برجسته (Bold) نمایید. اگر در مطلب خود قرار است به سایر صفحات سایت لینک بدهید، بهتر است کلمه‌های کلیدی را به صفحات مرتبط با آن لینک نمایید.

seo-simple-term-p2-2

تصاویر

از بر چسب alt بر روی تمامی تصاویر سایت استفاده کنید. نوشته alt، عبارت کوتاهی است که وقتی با ماوس روی تصویر قرار می‌گیرید توضیحی کوتاه نشان داده می‌شود. مجدداً یادآوری می‌شود که از کلمه کلیدی، در بر چسب alt استفاده شود.

آدرس صفحه –  URL

نکته مهم در آدرس صفحه این است که کلمه کلیدی حتماً در آن استفاده شده باشد.

حالت بد:

 www.sitename.com/page=١٢٣٤as

حالت خوب:

www.sitename.com/chocolate-donuts.htm

لینک‌های ورودی:

اگر شما مطلبی جالب و خواندنی در وب سایت خود منتشر کرده باشید، ممکن است سایر افراد آن را در وب سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و به سایت شما لینک دهند. هر چه تعداد لینک‌های ورودی از سایت‌های دیگر بیشتر باشد، تأثیر مثبتی بر ارتقا رتبه سایت شما خواهد داشت.

چقدر طول می‌کشد تا این کارها به ثمر برسد و شاهد ارتقا رتبه سایت باشیم؟

ممکن است هفته‌ها یا حتی بیشتر…در مبحث سئو نمی‌توان زمان دقیقی تعیین نمود. باید صبور باشد و به طور مستمر مطالب تازه تولید نمایید تا بتوانید تأثیر این اقدامات را ببینید.

seo-simple-term-p2-4

همانطور که قبلاً اشاره شد، با استفاده از سرویس Google Analytics می‌توانید به راحتی از وضعیت تعامل کاربران با وب سایت خود با خبر شود. تنها چیزی که برای استفاده از این سرویس رایگان نیاز دارید، ساخت یک حساب کاربری گوگل است. با وارد شدن به محیط این سرویس آمار مختلفی از وضیعت بازدید وب سایت خود بدست آورید. نحوه مراجعه بازدیدکنندگان به وب سایت شما، یکی از اولین آماری که باید آن‌ها بررسی کنید:

Search traffic: آمار بازدیدکنندگانی که از طریق نتایج جستجو به سایت شما مراجعه کرده‌اند. دقیقاً آنچه که ما بهینه سازی کرده‌ایم.

Direct traffic: آمار بازدیدکنندگانی که با وارد کردن آدرس وب سایت شما در مرورگر خود به صورت مستقیم، وارد وب سایت شما شده‌اند.

Referral traffic: آمار بازدیدکنندگانی که از طریق سایر سایت‌ها و لینک‌ها وارد سایت شما می‌شوند.

با فراگیری و به کار گیری این اقدامات، می‌توانید پایه‌های سئوی سایت خود را تقویت و بهینه نمایید و با صرف زمان و پیگیری مستمر، شاهد افزایش بازدیدکنندگان و رتبه وب سایت خود باشید.

 

منبع : هاست ایران