کاوشگران صنعت پارس آرین ساخت رباتی که مثل تانک از روی موانع رد می‌شود ساخت یک چرخ رباتی | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

ساخت رباتی که مثل تانک از روی موانع رد می‌شود ساخت یک چرخ رباتی

ourobot-rolling-robot-1اوروبروس یک نماد مصری باستانی از ماری که به شکل حلقه پیچیده و دم خودش را می‌خورد. حالا این اسطوره نامش را به «اوروبات» (Ourobot) داده است. اوروبات یک ربات حلقه‌ای است که تغییر شکل می‌دهد. این ربات توسط چهار دانشجوی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علوم کاربردی بیلفلد ساخته شده است.

اوروبات کمی شبیه به زنجیر دوچرخه بزرگ است و از ۱۲ بخش متصل به هم تشکیل شده که هر یک از آنها دارای یک موتور و حسگر فشار است. این ربات روی سطح تخت به سادگی می‌چرخد، درست مثل یک چرخ عادی. وقتی حسگرهای آن تشخیص می‌دهند که به یک مانع برخورده، این چرخ رباتی تخت می‌شود تا از روی آن شی عبور کند.

یک کار که اوروبات در حال حاضر نمی‌تواند انجام دهد، دور زدن است. این ربات فعلا فقط می‌تواند در یک خط مستقیم حرکت کند. این محدودیت در نسخه‌های بعدی ربات رفع می‌شود. راه حل‌های احتمالی برای این کار شامل این موارد می‌شوند: اتصال دو حلقه در محور مرکزی، استفاده از مفصل‌ بین نقاط اتصال یا اتصال دو حلقه به یکدیگر طوری که محور از هم عبور کند.

اوروبات توسط «یوهان شرودر»، «سایمون بیر»، «متیوس ویلتزاک»، و «ادرین گوتزه»، تحت نظارت پروفسور «اکسل اشنایدر» ساخته شده است.

منبع: New Atlas