کاوشگران صنعت پارس آرین ساخت کامپیوترهای کوچک بدون نیاز به باتری + عکس | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

ساخت کامپیوترهای کوچک بدون نیاز به باتری + عکس

wisp-computer-has-no-batteryصحبت های زیادی در مورد انقلابی که قرار است اینترنت اشیا به همراه بیاورند شنیده ایم. در آینده شما هم می توانید چندین وسیله هوشمند در خانه خود داشته باشید؛ اما وعده داده شده در مورد شبکه های سنسور و سیستم های از راه دور، هنوز هم به دلیل عمر باتری ها، یک فانتزی بزرگ است. اخیرا گروهی از محققان در آزمایشگاه حسگر دانشگاه واشنگتن یک کامپیوتر کوچک به نام نام WISP ساخته اند که نیاز به باتری ندارد.

WISP(یا پلت فرم سنجش و شناسایی بیسیم) همه مشکلات مربوط به تامین انرژی و اضافه کردن باتری بزرگ به اشیا هوشمند را با تامین قدرت از امواج رادیویی کنار می گذارد. این کار نیاز به هیچ گونه تجهیزات اضافی بیسیم مخصوص ندارند، تنها یک قفسه فرستنده RFID لازم است. این کامپیوتر البته نمی تواند با کامپیوتر و یا حتی گوشی های هوشمند شما رقابت کند. با این حال سازندگان آن می گویند این دستگاه قدرت پردازش کافی برای اجرای سنسورها و انتقال داده ها را دارد.

این مقدار متوسط قدرت پردازش آن را تبدیل به یک کامپیوتر بدون نیاز به باتری قدرتمند ساخته است و همچنین دارای قابلیت های ارتباطی است که یک پیشرفت مهم محسوب می شود و کاملا هوشمندانه است. این دستگاه مانند مورس کدها سیگنال های رادیویی دریافتی را برای برقراری ارتباط با برخی بلیپ ها بازپس می فرستد. حتی می تواند به صورت بیسیم برنامه ریزی شود.

این تکنولوژی می تواند در زمینه های زیادی مورد استفاده قرار گیرد: برای مثال به سنسورها اجازه دهد در ساختمان ها برای نظارت بر ثبات ساختاری در صورت بروز بلایای طبیعی تعبیه شوند. حتی می تواند خارج از منزل در بخش کشاورزی برای نظارت بر محصولات کشاورزی استفاده شود. این دستگاه همچنین می تواند در تلفن ها به عنوان یک ماژول پشتیبان تماس های اضطراری برای زمان هایی که باتری خالی شده است، مورد استفاده قرار گیرد.