کاوشگران صنعت پارس آرین سه فرصت خوب برای بهبود زندگی از طریق نرم افزارها یا اپلیکیشن‌ها | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

سه فرصت خوب برای بهبود زندگی از طریق نرم افزارها یا اپلیکیشن‌ها

اپلیکیشن مدیریت سلامتیکنترل خود موضوع بسیار مهمی میباشد که و هر فردی باید در زندگی با آن توجه داشته باشد. در حال حاضر نرم افزار ها و اپلیکیشن‌های زیادی برای انجام این کار انتشارشده است که هر کدام بخش خاصی از زندگی را مورد بررسی قرار می گیرند.

چند صباحی است که سال ۲۰۱۶ شروع شده و طبق قانونی نانوشته در هر سال جدید، افراد تصمیمات جدیدی می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا مانع به‌وجود آمدن مشکلاتی باشند که در سال گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده بودند. حال با شروع سال جدید میلادی نیز بهتر است که نکاتی را در زندگی خود رعایت کنیم و سالی بهتر از سال گذشته داشته باشیم.

سلامت بدنی، سلامت فکری و بهره‌وری روزانه مواردی هستند که بهتر است امسال به آن‌ها توجه شود و اکنون در این مقاله با اپلیکیشن‌های کاربردی در این زمینه‌ها آشنا خواهیم شد. این اپلیکیشن‌ها در جهت کنترل سلامتی، افزایش بهره‌وری و موارد مشابه بسیار کاربردی هستند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تاثیر خودکنترلی در افراد بسیار زیاد است و این موضوع در زمینه‌ی کاهش وزن نتایج بسیار خوبی داشته است. آخرین گزارش منتشر شده در خصوص تحقیقات دانشمندان در زمینه‌ی کاهش وزن افراد به‌شرح زیر است:

با تغییر رفتار‌ها افراد نیازمند این هستند که توجه کافی روی فعالیت‌هایشان داشته باشند و داوطلبان خود را باید برای اثرات فوری و البته بلند مدت آماده کنند.

موضوع خودکنترلی بهتر است که همه روزه توسط افراد مورد توجه قرار گیرد و در ادامه با بهترین اپلیکیشن‌های این حوزه آشنا خواهیم شد تا با استفاده از آن‌ها در سال ۲۰۱۶ شرایط بهتری نسبت به‌گذشته داشته باشیم.

سلامتی جسمانی

به‌طور کلی سالانه حدود ۴۴ میلیون انسان بالغ مورد آزمایش‌های فیزیکی قرار می‌گیرند. اما باید توجه داشت که بررسی سالیانه برای هر فرد تنها یک اقدام کلی و اولیه برای داشتن زندگی سالم است. بهتر است که افراد در کنار آزمایش‌های سالیانه، خود نیز به‌شخصه وارد عمل شوند و سلامتی خود را بسنجند و کنترل کنند.

Withings Health Mate

health mate

اپلیکیشن Health Mate که از سوی Withings منتشر شده است یک برنامه کاربردی است که اطلاعات سلامتی کاربران را از دستگاه‌های سنجش هوشمند سلامتی (نظیر ترازو‌های هوشمند، فشارسنج و سایر ابزار کنترل سلامتی) دریافت می‌کند و از طریق سنسور‌های تلفن هوشمند میزان ضربان قلب و پیاده‌روی را به‌صورت روزانه می‌سنجد. کاربران از طریق ویژگی step challenge یا همان چالش پیاده‌روی نیز می‌توانند با دوست خود در زمینه مقدار پیاده‌روی رقابت کنند و با این روش میزان پیاده‌روی و فعالیت‌های ورزشی خود را افزایش دهید. اپلیکیشن Health Mate لیست کاملی از مقدار فعالیت‌ها و سایر اطلاعات را در طول هر هفته ارائه می‌دهد و سعی دارد تا انگیزه‌ی بیشتری در کاربرانش ایجاد کند تا همیشه ورزش کنند و به‌سلامتی خود اهمیت دهند.

این اپلیکیشن به‌صورت رایگان در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار دارد، ولی برای دسترسی به امکانات آن باید از طریق پرداخت درون برنامه‌ای وارد عمل شد. برای تبادل اطلاعات بین ابزار‌های سنجش سلامتی نیز باید برای هر دستگاه به‌ صورت جداگانه حق اشتراک خریداری کنید. نسخه‌ی پایه‌ی این برنامه با قابلیت‌های نسبتا کامل ۱۰۰ دلار قیمت دارد.

لینک دانلود: اندروید – iOS

Garmin Connect

garmin connect

همانند اپلیکیشن Health Mate، برنامه Connect نیز می‌تواند اطلاعات خود را از دستگاه‌های سلامتی Garmin جمع‌آوری کند. در این اپلیکیشن کاربر می‌تواند یک میزان روزانه مشخص کند (نظیر مقدار روزانه پیاده‌روی) و سپس اپلیکیشن بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده درصد باقی مانده تا دستیابی به هدف و موارد مورد نیاز را نمایش می‌دهد. برخی قابلیت‌های اجتماعی نیز در این سرویس وجود دارند که از طریق آن کاربران می‌توانند فعالیت‌های خود را با سایرین به‌اشتراک بگذارند و همین موضوع نیز خود انگیزه‌ای برای فعالیت بیشتر است. این سرویس امکان حفظ انگیزه و پیشرفت فعالیت‌های ورزشی را به‌کاربران خود می‌دهد. کاربران اندروید و iOS می‌توانند از این سرویس به‌صورت رایگان استفاده کنند و برای استفاده از قابلیت‌های تبادل اطلاعات با دستگاه‌های مختلف نیز باید حدود ۶۹ دلار پرداخت نمایند.

لینک دانلود: اندروید – iOS

Lifesum

lifesum

اپلیکیشن Lifesum از روش دیگری برای عادت‌سازی فعالیت‌های جسمی استفاده می‌کند. برای مثال این سرویس در ابتدا از کاربر درخواست می‌کند که هدف خود را نظیر کاهش وزن یا خوردن غذاهای بهتر مشخص سازد و سپس سیستم کار‌های لازم را برای رسیدن به آن هدف انجام خواهد داد. از طریق اپلیکیشن Lifesum می‌توان میزان فعالیت‌های روزانه و مصرف غذا را کنترل کرد. البته سرویس مذکور مشاوره‌هایی را نیز در جهت رسیدن به‌اهداف مورد نظر ارایه می‌دهد. این سرویس سعی دارد همیشه کاربر را با انگیزه نگهدارد و برای انجام این کار نیز به‌روز رسانی‌های مختلفی را ارایه می‌دهد و کاربر نیز قادر است تا میزان فعالیت‌های ورزشی خود را با سایرین به‌اشتراک بگذارد.

اپلیکیشن Lifesum به‌صورت رایگان عرضه شده است اما برای دسترسی به‌تمام قابلیت‌های آن باید عضویت خود را ارتقا دهید که قیمت آن از ۴.۹۹ دلار شروع می‌شود و هزینه عضویت طلایی برای ۱۲ ماه ۳۵.۹۹ دلار است.

لینک دانلود: اندرویدiOS

7Minute Workout

7 minute workout

اساس کار اپلیکیشن‌های سلامتی جمع‌آوری اطلاعات مختلف در خصوص سلامتی و فعالیت افراد است؛ اما باید بدین نکته نیز توجه داشت که کاربران برای دستیابی به‌اهداف خود باید از طریق فعالیت‌های بدنی وارد عمل شوند. اپلیکیشن 7Minute Workout باعث می‌شود که ورزش را نیز در جریان کار‌های روزانه خود قرار دهید. همان‌طور که از نام این اپلیکیشن پیداست ورزش کردن با این برنامه تنها ۷ دقیقه وقت لازم دارد. البته برای ورزش کردن با 7Minute Workout نیاز به دیوار، صندلی و یک اتاق نسبتا بزرگ دارید.

لینک دانلود: اندروید – iOS

سلامتی فکری

سلامتی روحی

همه افراد بعد از تعطیلات چند روزه چندان انگیزه کافی برای کار کردن ندارند و همین موضوع باعث افزایش اضطراب و فشار‌های روانی می‌شود. البته همان‌طور که می‌دانید سلامتی فکری و روانی موضوع بسیار مهمی است و باید هر فردی به‌فکر این موضوع باشد. در ادامه با اپلیکیشن‌هایی که کاربران را در جهت روانی سالم راهنمایی می‌کنند آشنا خواهیم شد.

eCBT Calm

ecbt

CBT در حقیقت مخفف واژه Cognitive Behavioral Therapy است که معنای درمان رفتار شناختی را دارد و اپلیکیشن آن نیز روش‌های مشاوره‌ای عامه‌پسندی را ارائه می‌دهد. اپلیکیشن eCBT Calm الگوهای منفی ذهن کاربر را شناسایی می‌کند و از طریق ابزار‌های موجود، باعث فکر کردن وی روی موضوعات مثبت و مفید می‌شود. از قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به تشخیص میزان استرس افراد اشاره کرد که از طریق آموزش‌های مهارت تمدد اعصاب و منابع موجود، کاربران را در جهت کاهش استرس یاری می‌کند. اپلیکیشن eCBT Calm کارایی بسیار بالایی دارد و مشاوره‌های منظمی را نیز ارائه می‌دهد.

لینک دانلود:iOS

?What’s My M3

whats my m3

اپلیکیشن ?What’s My M3 روی افسردگی، اختلالات دو قطبی، اضطراب و مشکلات ناشی از دوران پس از اضطراب (PTSD) متمرکز شده است و در سه دقیقه اپلیکیشن می‌تواند تشخیص دهد که کاربر با کدام یک از مشکلات مذکور مواجه شده است. باید توجه داشت که در جامعه اغلب به‌بیماران روانی نگاه ناشایستی وجود دارد و این افراد به‌همین دلیل دوست ندارند که سایرین از مشکل آن‌ها مطلع شوند. اما این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد که در خانه یا هر جای دیگری به‌صورت شخصی اقدام به تشخیص بیماری و البته درمان آن کنند. بهتر است هر فردی این اپلیکیشن را در تلفن هوشمند خود نصب کند و دیگر چندان نیازی نیست که به‌دنبال متخصص این زمینه باشد. زیرا ?What’s My M3 به‌خوبی مشکلات را مرتفع می‌سازد.

لینک دانلود: اندرویدiOS

Optimism

optimism

Optimism اپلیکیشنی برای کنترل سلامتی روانی است و شیوه کار آن نیز به‌صورت کنترل روزانه حالات فرد است. این برنامه کمک می‌کند که کاربران اطلاعات روانی خود را جمع‌آوری کنند و سپس برای رفع مشکلات خود اقدام نمایند. استفاده از این اپلیکیشن برای اغلب افراد و حتی آن‌هایی که مشکل روانی ندارند نیز توصیه می‌شود. کاربران از طریق اپلیکیشن Optimism می‌توانند افسردگی، اختلالات استرسی و سایر مشکلات روانی را در خود کنترل نمایند. یکی از قابلیت‌های این سرویس نیز امکان هشدار دادن به‌کاربر است و زمانی که اطلاعات جمع‌آوری شده نسبت به‌گذشته روند بدتری داشته باشند؛ در این صورت هشداری را نمایش می‌دهد تا فرد اقدامات لازم را انجام دهد. استفاده کاربران از این اپلیکیشن برای جمع‌آوری اطلاعات روانی و ارائه‌ی آن‌ها به متخصصان این حوزه نیز موضوعی جالب و البته کاربردی است.

لینک دانلود:iOS

BellyBio

bellybio

در پایان هر روز کاری کشیدن چند نفس عمیق تاثیر زیادی دارد و می‌تواند مشکلات روانی افراد را بهبود دهد. اپلیکیشن BellyBio نیز باعث می‌شود که کاربران در طول روز احساس آرامش داشته باشند. شیوه‌ی کار این اپلیکیشن بدین صورت است که کاربر باید گوشی را روی شکم خود قرار دهد. با انجام دادن این کار اپلیکیشن شروع به پخش موسیقی می‌کند و آن را با ریتم نفس کشیدن فرد همگام می‌سازد. علاوه بر این، اپلیکیشن می‌تواند از طریق الگوی نفس کشیدن افراد، میزان استرس آن‌ها را نیز بسنجد. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن در حالی که نفس می‌کشند و از موسیقی لذت می‌برند، احساس خواهند کرد که آرام شده‌اند و دیگر استرس چندانی ندارند. اپلیکیشن BellyBio به‌صورت رایگان منتشر شده است؛ اما برای استفاده از گزینه‌های بیشتر موسیقی باید از طریق پرداخت درون برنامه‌ای وارد عمل شد که هزینه آن نیز ۰.۹۹ دلار است.

لینک دانلود:iOS

بهبود روال کار روزانه و افزایش بهره‌وری

افزایش بهره‌وری

وجود یک جسم و روح سالم باعث می‌شود که کارایی افراد نیز افزایش یابد و عادت‌های شغلی بهتری داشته باشند. البته برای افزایش بهره‌وری توجه به سالم بودن دستگاه‌های مورد استفاده برای انجام کار نیز خود موضوع مهمی است. برای مثال استفاده از کامپیوتری که مشکل دارد، میزان بهره‌وری را کاهش می‌دهد.

از طریق اپلیکیشن‌های زیر می‌توانید میزان بهره‌وری روزانه‌تان را ارتقاء دهید و با استفاده از منابع و قابلیت‌های ارائه شده در آن‌ها توانایی‌تان را افزایش و تمام پروژه‌های ضروری را نیز به‌اتمام رسانید.

Evaluate.Day

evaluate day

کاربران از طریق اپلیکیشن Evaluate.Day می‌توانند معیار‌های ضروری برای دستیابی به‌موفقیت در هر روز را مشخص سازند. البته امکان ارزیابی نتایج به‌دست آمده و مقایسه آن‌ها با اهداف مشخص شده نیز وجود دارد. با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند برنامه‌ی کاری بهتری را برای انجام پروژه‌های روزانه خود در نظر بگیرند. علاوه بر موارد مذکور، امکان امتیاز دادن به فعالیت‌های روزانه‌ای که تکمیل شده و به‌هدف مورد نظر رسیده‌اند نیز وجود دارد. اپلیکیشن Evaluate.Day باعث می‌شود که افراد در طول روز مسیر خود را برای رسیدن به‌اهداف بدانند و تا مهلت مقرر آن‌ها را بر اساس برنامه به‌اتمام برسانند. در کنار تمام این مواردی که باعث افزایش کارایی در افراد می‌شود، اپلیکیشن Evaluate.Day می‌‌تواند به‌عنوان یک دفترچه خاطرات کوچک نیز مورد استفاده قرار گیرد. کاربران می‌توانند رنگ، تصویر و یادداشت‌هایی را به کار‌های خود در هر روز اضافه کنند و آن‌ها را برای مطالعه و تجدید خاطرات در زمان‌های آینده آماده سازند.

اپلیکیشن Evaluate.Day به‌صورت رایگان منتشر شده است؛ اما ارتقاء عضویت با پرداخت درون برنامه‌ای آن برای دستیابی به‌تمام قابلیت‌های این اپلیکیشن ضروری است.

لینک دانلود:iOS

Toggl

toggl app fa200

برای ارزیابی میزان بهره‌وری باید دانست که زمان خود را چگونه سپری کرده‌ایم. اپلیکیشن Toggl یک گزینه عالی برای انجام این کار است و کاربران می‌توانند از آن به‌صورت شخصی یا برای کار‌های تیمی استفاده کنند. باید در این اپلیکیشن کار‌های مورد نظر خود را وارد کنید و سپس زمان‌هایی را که می‌توانید برای آن کار اختصاص دهید را در نظر بگیرید. با انجام این فرآیند متوجه خواهید شد که چه میزان از ساعات شما در روز صرف کار کردن می‌شود و چند ساعت را نیز صرف مرور وب‌سایت‌ها یا انجام سایر فعالیت‌های تفریحی نظیر بیرون رفتن و گردش با دوستان می‌کنید.

امکان استفاده از تمام قابلیت‌های اصلی اپلیکیشن Toggl به‌صورت رایگان وجود دارد؛ اما اگر بخواهید از این اپلیکیشن برای کارهای تیمی یا در شرکت‌های تجاری استفاده کنید باید عضویت خود را ارتقاء دهید و هزینه‌ی این کار نیز برای هر ماه ۵ دلار است. برای دریافت عضویت تجاری نیز برای هر ماه باید ۴۹ دلار پرداخت کرد.

لینک دانلود: اندرویدiOS

Getting Things Done

روش عامه‌پسند David Allen باعث افزایش بهره‌وری در بسیاری از افراد موفق بوده است. اگر پیش از این David Allen را می‌شناختید بهتر است که از این پس برای افزایش بهره‌وری خود از ایده‌های جدید در زندگی‌تان استفاده کنید. مطالعه‌ی کتاب این مشاور می‌تواند بسیار موثر باشید. کتاب Getting Things Done قیمتی ۹.۹۵ دلاری دارد که البته امکان استفاده از بخشی از مطالب آن در وبلاگ و پا