کاوشگران صنعت پارس آرین سیستم عامل open source شرکت hp | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

سیستم عامل open source شرکت hp

webosشرکت اچ‌پی از اولین نسخه‌ سیستم عامل منبع باز وب او اس (WebOS) خود رونمایی کرد.وب او اس سیستم عاملی است که اچ‌پی از ماه‌ها پیش وعده آن را داده بود و حالا با عرضه یک نسخه آزمایشی که به نسخه بتا معروف شده، وعده خود را عملی کرده است.

سیستم عامل open source شرکت hp

 به نقل از وب سایت zdnet، نسخه عرضه شده سیستم عامل وب او اس در حال حاضر دارای بیش از ۴۵۰ هزار کد و ۵۴ سازه نرم‌افزاری است که تحت لیسانس آپاچی ۲.۰ منتشر شده است.

نسخه بتای وب او اس دارای دو محیط نرم‌افزاری متفاوت است که توسعه‌دهندگان به کمک آن می‌توانند نرم‌افزارهای کاربردی سازگار با این سیستم عامل را طراحی کنند.

یکی از این محیط‌ها ویژه طراحی نرم‌افزارهای تحت دسکتاپ است و توسعه‌دهندگان و طراحان نرم‌افزاری به کمک آن می‌توانند برای یکپارچه کردن این سیستم عامل با دیگر فناوری‌های منبع باز، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی تعریف کنند.

محیط دیگری که اچ‌پی با عرضه نسخه بتای وب او اس در دسترس توسعه دهندگان نرم‌افزاری قرار داده، به نوعی شبیه ساز محیط برنامه‌های سازگار با پردازنده‌های آرم است که OpenEmbedded نامیده می‌شود.

این محیط نرم‌افزاری بیشتر برای سازگار کردن سیستم عامل وب او اس با ابزار و فناوری‌های جدید عرضه شده است.

گفتنی است وب او اس یک سیستم عامل منبع باز است که اچ پی آن را برای فناوری‌های همراه طراحی کرده است.

 

webos

این شرکت اوایل سال گذشته برای اولین بار از تصمیم خود برای طراحی این سیستم عامل پرده برداشت و به مرور جزئیات بیشتری را از آن فاش کرد.

اچ پی حتی در ژانویه سال جاری حتی اعلام کرد قصد دارد اولین نسخه از این سیستم عامل را در ماه سپتامبر ۲۰۱۲ عرضه کند.