کاوشگران صنعت پارس آرین عینک اپل در رقابت با عینک گوگل…دو ابر کمپانی! | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

عینک اپل در رقابت با عینک گوگل…دو ابر کمپانی!

 

 

project-glass-google-model-best-repro1دفتر ثبت اختراعات ایالات متحده در روز سه‌شنبه پتنت (اختراع ثبت‌شده) جدیدی را منتشر کرد که نشان می‌دهد اپل در حال کار کردن بر روی یک عینک واقعیت افزوده است و به نظر می‌آید که قصد رقابت مستقیم با عینک گوگل را دارد. زیرا گوگل همچین عینکی را ساخته است. 

 

 

 

 

عینک واقعیت افزوده گوگل

عینک واقعیت افزوده گوگل

وسیله معرفی شده در پتنت اپل مانند عینک گوگل، جلوی صورت قرار می‌گیرد و اطلاعات را بر روی نمایشگر LED کوچکی نشان می‌دهد اما بر خلاف نمونه عینک آزمایشی گوگل که تنها یک نمایشگر در جلوی چشم راست قرار دارد ، پتنت اپل نشان می‌دهد که برای هر چشم یک نمایشگر در نظر گرفته شده است‌.این پتنت در سال ۲۰۰۶ نوشته شده است اما اجازه انتشار آن مربوط به ۳ جولای ۲۰۱۲ است و جالب اینجاست که یکی از تهیه کنندگان آن، Tony Fadell معروف به پدر iPod است که اخیرا اپل را برای دنبال کردن پروژه ترموستات هوشمند Nest ترک کرده است.در این پتنت، اپل خیلی وارد جزییات نشده و از تمامی امکانات این وسیله صحبت نکرده است و تنها از وسیله‌ای نام برده که می‌تواند تصاویر را بر روی نمایشگر جلوی چشم نشان دهد و قابلیت ارتباط با دستگاه دیگری که نسبت تصویر آن ۱۶به ۹ است را دارد و در واقع این نسبت تصویری است که توسط نظریه پردازان برای نسل بعدی گوشی‌های آیفون پیش‌بینی شده است.آنطور که گوگل پیش بینی کرده است قرار است عینک خود را در سال ۲۰۱۴ به بازار ارائه دهد. اما گوگل در حال توسعه امکانات این عینک است و همچنان بر روی پروژه‌هایی مانند قابلیت عکس‌برداری ، ارتباط  Wi-Fi و نرم‌افزار‌های مسیریابی کار می‌کند. گوکل در کنفرانس I/O که مدتی پیش برگزار کرد خبر از فروش این محصول در سال ۲۰۱۳ به تولیدکنندگان صنایع دیگر جهت ارائه راهکار و پیشنهاداتی به منظور نهایی کردن پروژه خود داد.اگر عینک گوگل به یک موفقیت بزرگ تبدیل شود اپل به طور کامل شکست خورده محسوب نمی‌شود و در کنار گوگل پروژه خود را پیش خواهد برد و حتی اگر به رقابت با عینک گوگل نپردازد وکلای اپل می‌دانند چطور از یک پتنت به خوبی استفاده کنند.

برچسب ها