کاوشگران صنعت پارس آرین فناوری جدید پول هوشمند برای جلوگیری از جعل و دزدی | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

فناوری جدید پول هوشمند برای جلوگیری از جعل و دزدی

درحالی که امروزه همه چیز با تراشه های شناسایی فرکانس رادیویی علامت گذاری شده تا از سرقت آنها جلوگیری شود، دانشمندان تلاش می کنند راهی برای قرار دادن این تراشه ها در کاغذ پیدا کنند تا زمینه تولید پول هوشمند نیز فراهم شود.

identification-system

به گزارش پایگاه خبری ورد آی تی ؛ کاغذ هوشمند مجهز به تراشه های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) توسط یک گروه از محققان دانشگاه ایالت داکوتای شمالی ساخته شده و به صورت بالقوه می تواند در اسناد حقوقی، بلیطها، برچسبهای بسته بندی و اسکناسها مورد استفاده قرار گیرد. محققان اظهار داشتند که این فناوری می تواند از کلاهبرداری و جعل سند جلوگیری کند.

سامانه شناسایی با فرکانس رادیویی، سامانه شناسایی بی‌سیمی است که قادر به تبادل داده‌ ها به‌ وسیله برقراری اطلاعات بین یک برچسب که برای مثال به یک کالا و یا کارت متصل شده و یک بازخوان (Reader) است. سامانه‌های شناسایی با امواج فرکانس رادیویی از سیگنال‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده ‌ها بدون تماس بهره ‌گیری می ‌کنند. اصولاً به هر سیستمی که قادر به خواندن و تشخیص اطلاعات افراد یا کالاها باشد سیستم شناسایی یا Identification System گفته می‌شود.

37250_MONEY_MAGNET

درحالی که کاغذهای مجهز به تراشه های شناسایی فرکانس رادیویی پیش از این نیز وجود داشته است، اما باید گفت که نسخه های موجود در بازار متکی به تراشه های ضخیم است که در نتیجه کاغذهای آن باید بزرگ و ناهموار باشد که قابل چاپ هم نیستند.

این در شرایطی است که محققان در دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی فرآیندی ارائه کرده اند که از آن با عنوان بسته بندی پیشرفته لیزری یاد می شود. این فرآیند می تواند تراشه های سیلیکونی فوق باریکی تولید کند که ظاهرا قابل جاسازی در کاغذ است. در این فرآیند از یک قلم پلاسما برای ساخت تراشه های باریک استفاده می کند و از ضربه یک اشعه لیزر برای وارد کردن این تراشه بهره می گیرد.

وال مارینوف رئیس این پروژه تحقیقاتی اظهار داشت که این فرآیند نسبت به روشهای کنونی ساخت تراشه های شناسایی فرکانس رادیویی کم هزینه تر است، چرا که مواد کمتری در آن به کار رفته و تجهیزات ساخت نیز ارزان قیمت تر است. از سوی دیگر کل فرآیند نسبت به سایر روشها تا دوبرابر سریع تر است.

مارینوف گفت: حدود ۱۰ سال پیش بانک ژاپن و بانک اروپایی از  قصدخود برای تولید چنین فناوری خبر دادند اما تاکنون در این راه قدم برنداشته اند. من اعتقاد دارم که طرح ما برای نخستین بار یک برجسب شناسایی فرکانس رادیویی کاربردی را در کاغذ به نمایش می گذارد.

مارینوف و تیم تحقیقاتی وی، اخیرا نتایج تحقیقات خود را در همایش موسسه مهندسین برق و الکترونیک که با محوریت سامانه شناسایی فرکانس رادیویی در فلوریدا برگزار شده بود، ارائه کردند. آنها اکنون به دنبال جذب سرمایه گذاری تجاری هستند. وی اظهار داشت: این فناوری باید آزمایشگاه را ترک کرده و جایی در صنعت برای خود بیابد.

برچسب ها