کاوشگران صنعت پارس آرین معمای هسته ها | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

معمای هسته ها

processor1یکی از سوالاتی که بیشتر مواقع وقتی مشخصات یک کامپیوتر ، تبلت یا گوشی تلفن همراه را میخوانیم به این نکته میرسیم که پردازنده دو هسته ای یا چهارهسته ای !! واقعا این هسته ها چی هستن ؟ به چه کاری میان و آیا اگر هسته ها افزایش پیدا کند سیستم سریع تر میشود ؟

اگر بخواهیم خیلی ساده به این سوال پاسخ بدهیم باید گفت بله ولی اگر بخواهیم تخصصی بررسی کنیم و جواب بدهیم باید بگوییم نه.

پردازنده های چند هسته ای تکنولوژی جدیدی برای افزایش سرعت نیستند. یک پردازنده چند هسته ای در واقع ترکیبی است از دو یا چند پردازنده مستقل که همان هسته خوانده می شوند. وقتی پردازنده ی چند هسته ای داشته باشید می تواند برنامه هایی را که برای پردازنده های چند هسته ای نوشته شده اند با تقسیم وظایف در سرعتی کمتر انجام دهد.

در عین حال میتوانید برنامه های بیشتری بر روی سیستم خود به طور همزمان اجرا کنید. البته این به معنای این نیست که مثلا یک پردازنده دو هسته ای یا چهار هسته ای دو برابر یا چهار برابر از پردازنده ای تک هسته ای سریع تر است.

processor2

توجه کنید که سرعت و توان هر کدام از این هسته ها از سریع ترین پردازنده تک هسته ای مستقل کمتر است. رویکرد چند هسته ای به این معنی است که شما میتوانید کارایی بالاتری بدون نیاز به اجرا در سرعت ببسیار زیاد داشته باشید. توجه کنید که فقط برنامه هایی که برای استفاده در پردازنده چند هسته ای ساخته شده باشند از این مزیت استفاده میکنند. به عنوان مثال پردازنده های A6 آیفون دو هسته ای هستند اما به خاطر مدیریت بهتر نرم افزاری از خیلی از پردازنده های چهار هسته ای دیگر عملکرد سریع تری دارد. توجه کنید که حافظه رم سیستم در سرعت نهایی آن نقش به سزایی دارد.

برچسب ها