کاوشگران صنعت پارس آرین مفهوم پیج رنک گوگل و نحوه محاسبه آن | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

مفهوم پیج رنک گوگل و نحوه محاسبه آن

پیج رنک یکی از چندین عامل موثر بر رتبه‌بندی نتایج گوگل و عددی است بین ۱ تا ۱۰ که معیار مناسبی برای تعیین میزان محبوبیت و اعتبار سایت شما از دید بازدیدکنندگان خواهد بود.

 
3681_684

پیج رنک (Page Rank) گوگل چیست؟

گوگل برای تعیین اهمیت صفحات از پیج رنک استفاده می‌کند که یکی از فاکتورهای اصلی برای رتبه‌بندی نتایج گوگل است. پیج رنک توسط بنیانگذاران گوگل، لری پیج (Larry Page) و سرگی برین (Sergey Brin) در استنفورد مطرح شد. و در واقع اصطلاح پیج رنک نیز از اسم «لری پیج» گرفته شده است.

پیج رنک چگونه محاسبه میشود؟

تئوری مدیران گوگل این بود که صفحاتی با لینک ورودی زیاد صفحات مهم‌تر و با اهمیتی هستند. الگوریتم آن‌ها لینک‌های ورودی را به‌عنوان یک رأی مثبت به سایت در نظر می‌گیرد. میزان تأثیر یک لینک ورودی بر پیج رنک شما به عوامل مختلفی مانند پیج رنک صفحه لینک دهنده، تعداد صفحات لینک شده در آن و نوفالو نبودن لینک‌ها بستگی دارد.

البته این معیار تا حد زیادی قابل قبول است زیرا داشتن لینک خروجی زیاد به این معنی است که حساسیت زیادی بر معرفی منابع در سایت وجود نداشته است.

اهمیت پیچ رنک چقدر است؟

پیج رنک یکی از چندین عامل موثر بر رتبه‌بندی نتایج گوگل است و تأثیر زیادی بر آن دارد، از طرف دیگر این فاکتور که عددی بین ۱ تا ۱۰ است معیار مناسبی برای تعیین میزان محبوبیت و اعتبار سایت شما از دید بازدیدکنندگان خواهد بود که تاثیر زیادی بر جذب تبلیغات در سایت خواهد داشت.

معایب پیج رنک چیست؟

پس از مدتی افراد بخوبی راه‌های افزایش پیج رنک را شناختند و با استفاده از تکنیک‌هایی مانند گوگل بمب و تبادل لینک، کارایی این معیار را زیر سوال بردند ولی در حال حاضر گوگل سایت‌هایی را که در آنها تعداد زیادی لینک به صفحات غیرمرتبط وجود دارد را شناسایی و جریمه میکند و با اینکار جلوی افزایش غیرواقعی پیج رنک را گرفته است. به همین دلیل از تبادل لینک با سایت‌های غیر مرتبط و ثبت سایت در دایرکتوری‌هایی که پیج رنک گوگل بالایی ندارند جدا خودداری کنید زیرا موجب کاهش اعتبار سایت شما خواهد شد.

پیج رنک سایت من چند است؟

در طول هرسال گوگل چهار بار پیج رنک صفحات را با یک عدد بین ۱ تا ۱۰ مشخص میکند. این معیار برای هر صفحه جداگانه تعریف میشود و مربوط به کل سایت نیست. تنها تعداد کمی صفحه با پیج رنک ۱۰ وجود دارند. برای تعیین Page Rank سایت خود یا دیگران میتوانید از افزونه های مرورگر یا سایت‌های بررسی سئو مانندmoonsy استفاده کنید.

برای افزایش پیج رنک چه کاری باید کرد؟

بهترین راه برای افزایش پیج رنک، کسب لینک ورودی به سایت از صفحاتی با پیج رنک بالا است. شما میتوانید با دیگران تبادل لینک کنید ولی این کار را فقط با صفحات مرتبط و به تعداد محدود انجام دهید. سایت خود را دایرکتوری های معتبر مانند Open Directory Project  ثبت کنید.

افزایش پیج رنک گوگل با ثبت در دایرکتوری

افزایش پیج رنک گوگل با ثبت در دایرکتوری

شما می‌توانید با لینک کردن صفحات داخلی سایت خود به یکدیگر بر پیج رنک آن‌ها بیافزایید ولی استفاده بیش از حد از این تکنیک بر پیج رنک گوگل شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و در نهایت تولید محتوای مفید و مناسب راهی مطمئن برای کسب لینک ورودی از دیگر سایت‌ها است.

google page rank

منبع: websima.com