کاوشگران صنعت پارس آرین پیشرفت شگفت‌انگیز در حوزه چاپگرهای سه بعدی | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۱

پیشرفت شگفت‌انگیز در حوزه چاپگرهای سه بعدی

connex3_lights_with_cabinetچاپگرهای سه بعدی چند سالی است که وارد دنیای ما شده‌اند و هر روز شاهد پیشرفتی جدید و خارق‌العاده در این چاپگرها هستیم. تاکنون به وسیله‌ی چاپگر سه بعدی می‌توانستیم پیچیده‌ترین قطعات را به صورت جامد سخت و در رنگ‌های ابتدایی تولید کنیم. اکنون شرکت Stratasys که یکی از شرکت‌های معظم تولیدکننده چاپگرهای سه بعدی است، چاپگری تولید کرده که می‌تواند وسایل انعطاف‌پذیر، شفاف و در رنگ‌های مختلف تولید کند.

برای مشاهده فیلم به ادامه مطلب بروید

برای دیدن فیلم تبلیغاتی این دستگاه در آپارت اینجا کلیک کنید

color_transparent_three_glasses

چاپگر Objet500 Connex3 از لاستیک و پلاستیک به عنوان مواد اصلی برای تولید اشیاء سه بعدی استفاده می‌کند. این چاپگر می‌تواند اشیائی با درجات مختلف از انعطاف‌پذیری و شفافیت تولید کند. رنگ‌ها نیز همانند چاپگرهای جوهر افشان از ترکیب سه رنگ آبی (Cyan)، زرد (Yellow) و قرمز (Magenta) به وجود می‌آیند. به همین خاطر این چاپگر می‌تواند طیف رنگی بسیار گسترده‌ای ارائه دهد. دقت و کیفیت کار این پرینتر نیز بسیار خوب است. این پرینتر می‌تواند لایه‌هایی به نازکی ۱۶ میکرون تولید کند و در هر چاپ حداکثر از ۳۰ کیلوگرم رزین (ماده‌ی پایه استفاده شده در چاپ سه بعدی) استفاده کند. بر اساس ادعاهای این شرکت می‌توان به وسیله‌ی چنین چاپگری هزینه‌ی تولید نمونه‌های صنعتی و رساندن آن‌ها به بازار را به نصف کاهش داد.

connex3_lights_with_cabinet

Objet500 Connex3 سیصد و سی هزار دلار قیمت‌گذاری شده است و هم اکنون عرضه شده است. ولی مواد آن قرار است چند ماه دیگر (سه ماهه‌ی دوم سال) وارد بازار شوند.

تصاویری از این چاپگر و نمونه کارهای آن را اینجا مشاهده می‌کنید.

color_rubber_shoe_flexing

color_bottle_yt_with_man

color_ykw_football_helmet

color_cm_and_rubber_headphones

color_mixer_hand_green

color_cmy_razor_handles

digital_abs_multimaterial_engine

color_and_rubber_shoes

color_gears_cmy_and_cyt

 

1 دیدگاه در “پیشرفت شگفت‌انگیز در حوزه چاپگرهای سه بعدی

دیدگاه بسته شده است