کاوشگران صنعت پارس آرین چنداشتباه ناشیانه در هنگام ساخت کامپیوتر | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

چنداشتباه ناشیانه در هنگام ساخت کامپیوتر

5-rookie-mistakes-you-can-make-when-building-a-pcهمه می دانیم که ساخت یک کامپیوتر نسبت به قبل ساده تر شده است. تنها باید قطعات درست به هم متصل شوند، بسیاری از درایورها خود نصب می شوند، و بیشتر اجزایی که برای ساخت یک کامپیوتر رومیزی نیاز دارید نسبت به قبل ارزانتر شده اند.
اما ااشتباهات رایج و آسانی وجود دارد که ممکن است شما هم مرتکب آنها شوید. در زیر 5 مورد از ساده ترین و ناشیانه ترین اشتباهاتی که ممکن است انجام دهید و چگونگی اجتناب از آنها را می آوریم:


اشتباه ساده 1: قاطی کردن کابل های قدرت
فرض کنیم تمام کابل ها را به دقت متصل می کنید،اما همه اتصالات یکسان ساخته نشده اند، برای مثال منبع تغذیه داخلی کامپیوتر شما دارای دو کابل قدرت 8 پینی بسیار متفاوت است. یکی از آنها به طور مستقیم به کارت گرافیک و دیگری به مادربورد متصل می شود. حتی با اینکه پین ها به شکل متفاوتی ساخته شده اند اما باز هم برخی افراد دچار اشتباه می شوند.
نکته: کانکتور 6 پینی و 2 پینی PCIe از کابلهایی هستند که به کارت گرافیک وصل می شوند. آنها را برای ایجاد یک کانکتور 8 پینی فشار دهید. بسیاری از کارت های گرافیک نیاز به کانکتورهای بیشتر از 6 یا 8 پینی دارند بنابراین مطمئن باشید همه پین ها پر شده اند.
اشتباه ساده 2: کارت های گرافیک را حلق آویز رها کنید
برخی از مردم تصور می کنند اگر GPU داخل محفظه پیچیده شود و به قدرت متصل شود، خوب است. اما در واقع کارت گرافیک نیاز دارد به یک اسلات بر روی مادربورد متصل شود.  این کارت نیاز به اتصال به خط PCI-Express بر روی برد دارد.

نکته: کارت گرافیک را در اسلات فشار دهید تا زمانی که کاملا در محل خود قرار می گیرد. بر روی حافظه مادربورد برای نگه داشتن این همه وزن اکتفا نکنید.
اشتباه ساده 3: چسباندن کابل کوچک مادر برد به شیوه ای اشتباه
کیس کامپیوتر شما دارای یک کلید قدرت، یک دکمه تنظیم مجدد، و احتمالا برخیLEDهاباشد. اما تا زمانی که برخی کابل های کوچک را به آن متصل نکنید، هیچ کدام از آنها کار نخواهند کرد. مشکل این است که دیدن جایی که باید آنها را به مادربرد وصل کنید سخت است.
یک ترفند برای این کار وجود دارد: در پشت هریک از این کابلهای کوچک، یک فلش سیاه وجود دارد. که بر روی ترمینال مثبت بر روی نگهدارنده کابل کوچک و یا پین های کوچک روی مادربرد متصل می شود.

نکته:  قبل از اینکه اجزای دیگر مانند کارت های گرافیک را متصل کنید، اول کابل های مادربرد کوچک را متصل کنید.
اشتباه ساده 4: کابل های قدرت را فشار ندهید
اگر کابل های برق مادربرد به درستی وصل نشوند کامپیوتر روشن نمی شود. باید همه کابل ها را به درستی در جای خود محکم کنید.

اشتباه ساده 5: کابل های درایو خود را بررسی کنید
شاید تعجب کنید که چرا چرا اطلاعات هارددیسک و کابل های قدرت به درستی داخل کیس شما قرار داده نشده اند! شاید دلیل این باشد که کابل ها را در نزدیک در کامپیوتر قرار داده و آنها را له کرده اید.
در بیشتر کیس های کامپیوتری بزرگ می بینید که پورت درایوها دور از مادربرد قرار می گیرند.

نکته: برای نگه داشتن کابل ها در قسمت پشت، از کابل های درایو SATA سمت راست استفاده کنید.