کاوشگران صنعت پارس آرین چند راه کاربردی جهت تقویت سیگنال های وای فای Wifi | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

چند راه کاربردی جهت تقویت سیگنال های وای فای Wifi

Boost-the-wifi-signalدر صورتی که یکی از کاربران سرویس ADSL هستید و برای استفاده همزمان اینترنت توسط گجت های خود از مودم های وای فای استفاده می کنید، ممکن است ضعیف بودن سیگنال مودم وای فای و به تبع پایین آمدن سرعت اینترنت کمی شما را آزار دهد .

این بار راشاوب هفت راه ساده ولی کاربردی و تاثیر گذار را به شما معرفی میکند که میتوانید به کمک آن ها به راحتی برد سیگنال های خودتان را افزایش دهید !

 

۱ – مکانی مناسب برای مودم خود انتخاب کنید !

یکی از مهمترین اقداماتی که جهت افزایش برد سیگنال های وای فای میتوان انجام داد ، انتخاب مناسب یک مکان برای مودم است . بهترین مکان جهت قرار دادن مودم یک فضا باز میباشد ؛ زیرا سیگنال موانعی چون دیوار ها نخواهند داشت و با قدرت بیشتری به دستگاه گیزنده میرسند .

همچنین اگر از تمامی خانه به وایرلس اتصال پیدا میکنید بهتر است مودم در بخش مرکزی خانه قرار گیرد

۲ – آنتن مودم را عمودی تنظیم کنید !

بهتر است آنتن های مودم را عمودی تنظیم کنید تا در امر ارسال سیگنال ها تسریع ایجاد کنید .

۳ – سیگنال های مزاحم را از مودم دور نگه دارید !

یکی از مواردی که سیگنال های مودم را ضعیف میکند ، وجود اشیایی است که باعث جذب سیگنال به سمت خود میشوند . مانند وسایل الکتریکی مثل مایکروو ، تلفن های بی سیم و سایر دستگاه های از این قبیل . بنابراین بهتر است مودم خود را نزدیک این وسایل قرار ندهید.همچنین سعی کنید تا حد امکان وسایل فلزی را از اطراف مودم خود دور کنید

۴ – امواج ها را به سمت خود منعکس کنید !

آنتن مودم ، امواج ها را به همه جای خانه منعکس میکند . اپر مودم در گوشه ای از خانه قرار دارد میتوانید با وسایلی ساده مانند یک ورق آلومینومی و حتی با استفاده از یک قوطی نوشابه باز شده امواج را به سمت خود منعکس کنید . برای استفاده از این ترفند کافیست ورقه آلومینیوم را بین دیوار و آنتن مودم قرار دهید.

wifi-antenna

۵ –استفاده از WiFi Repeater

همان‌طور که از اسم این دستگاه پیداست، قادر است که سیگنال‌های ارسالی مودم بی‌سیم شما را دریافت کرده و سپس آن را با کیفیت و قدرت اولیه در تمامی جهات پخش کند. با استفاده از  WiFi Repeater می‌توانیم محدوده شبکه خود را بدون نیاز به هیچ سیمی افزایش دهیم.

۶ – تعویض آنتن

آنت نقش بسیار مهمی در ارسال سیگنال دارد . پس ممکن است با تعویض آنتن قدرت سیگنال ها افزایش پیدا کند . میتوانید به فروشگاه های قطعات کامپیوتری جهت تهیه آنتن مراجعه کنید

۷ – کارت شبکه و مودم خود را بروزرسانی کنید

بروزرسانی درایورهای کارت شبکه و همچنین مودم، می تواند در استفاده بهینه از قدرت سیگنال WiFi تاثیر بسزایی داشته باشد.