کاوشگران صنعت پارس آرین چگونه به یک شرکت سئو کار قابل اعتماد برای سایتمان انتخاب کنید | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

چگونه به یک شرکت سئو کار قابل اعتماد برای سایتمان انتخاب کنید

در روند استخدام و انتخاب یک شرکت معتبر برای مدیریت سئو سایت شما، راه های درست و نیز راه اشتباه وجود دارد. در این پست، جهت جلوگیری از مشکلات رایج، به شناسایی این مشکلات می پردازیم.

همچنین به توصیه هایی می پردازیم که می توانید آن ها را زمانی که می خواهید یک شرکت یا مشاور سئو را برای بهینه سازی سایتتان درموتورهای جستجو استخدام کنید، به کار ببرید. متخصصین سئو، توجه داشته باشید: در اینجا همچنین، ایده های بزرگی در زمینه ی چگونگی عرضه به بازار و مشتریان برای شما وجود دارد.

استخدام قرارداد شرکت سئو اعتماد

در این مقاله می خواهیم درباره ی چگونگی انتخاب یک شرکت سئو خوب، چه یک مشاور و چه یک آژانس سئو که خودش کار بهینه سازی سایت را انجام می دهد، صحبت کنیم. این متخصص سئو حتی می تواند یک فرد مستقل باشد. کاری که من می خواهم در این مبحث انجام دهم این است که به شما در درک مکانیزم پشت مشاوره ی سئو کمک کنم. استخدام متخصصین سئو از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر سئو در کسب و کار شما اهمیت داشته باشد، پس انتخاب شرکت یا شخص مورد نظر برای کسب و کار و یا وب سایت شما بسیار تأثیر گذار خواهد بود. احتمالاً این تصمیم یکی از بزرگترین آثار را در دست یابی شما به نتایج بزرگ داشته باشد. مجموعه اشتباهاتی وجود دارند که مردم در انتخابشان از میان شرکت های سئو مرتکب آن ها می شوند.

در انتخاب شرکت برای سئو و برون سپاری سئو مرتکب این اشتباهات نشوید

اشتباه #1: استفاده کردن از جستجوی گوگل به عنوان تنها ابزار انتخاب

جستجو در گوگل برای پیدا کردن شرکت سئو قابل اعتماد

اگر شما به این موضوع به طوری ساده بیاندیشید، این منطق قابل فهم به نظر می آید. تفکر ساده این چنین است که یک شرکت سئوی خوب در زمینه ی رتبه سایت در گوگل، کار فوق العاده ای برای شرکت سئو، مشاور سئو و یا مشاور سئو به همراه نام شهر من، برای وبسایت خودش انجام می دهد. پس اگر من به دنبال بهترین سئو در شیراز هستم، فقط باید عبارت “بهترین سئو در شیراز ” یا “شرکت های سئو در شیراز” را گوگل کنم و قطعاً شرکت شماره ی یک در بالای جستجوها می آید.

اما متأسفانه اتفاقی که می افتد این است که بیشتر شرکت های خوب، آن هایی که تقاضای بالایی دارند و به طور مداوم کارهای بزرگی انجام می دهند و ارجاعات زیادی دارند، در واقع نیاز به رنکینگ در اینجا ندارند.

چرا؟

آن ها همیشه مشتری های زیادی دارند زیرا مشتریانشان آن ها را به مردم معرفی می کنند و تعداد افراد زیادی در شبکه ی خود مردم را به آن ها ارجاع می دهند. بسیاری از مردم رضایت بالایی از آن ها دارند. آن ها پول زیادی به دست می آورند و مشغله ی کاری بسیاری دارند.

آن ها همیشه مشتری های زیادی دارند زیرا مشتریانشان آن ها را به مردم معرفی می کنند و تعداد افراد زیادی در شبکه ی خود مردم را به آن ها ارجاع می دهند. بسیاری از مردم رضایت بالایی از آن ها دارند. آن ها پول زیادی به دست می آورند و مشغله ی کاری بسیاری دارند.

پس هیچ کاری برای بهینه سازی سایت خودشان برای بدست آوردن مشتریان جدید انجام نمی دهند یا اینکه حداقل وقت آن را ندارند و کار زیادی برای بالا آمدن در گوگل نمی کنند.

در نتیجه، شما اغلب در اینجا با یک سری شرکت های ته مانده تنها می مانید. بسیاری از شرکت هایی که در رتبه ی بالا در بهترین سئو با نام شهر، بهترین سئو با نام یک منطقه و یا یک تخصص خاص، مانند بهترین سئوی تجارت الکترونیک هستند، لزوماً بهترین ها نیستند. آن ها در حقیقت افرادی هستند که به سادگی بدون هیچ مشتری هستند و بنابراین تلاش می کنند تا مشتریان جدید به دست بیاورند. شاید گاهی اوقات بتوانید در آنجا افراد خوبی بیابید. اما این موضوع، فلیتر مناسبی نیست.

اشتباه #2: اعتماد به لیست های “بهترین شرکت های سئو”

لیست های بهترین شرکت های سئو

بسیاری از مردم به جستجوی “بهترین سئو” یا “بهترین مشاوران سئو” و یا “بهترین شرکت های سئو” و نیز “بهترین شرکت های سئو ایران” می پردازند. آن ها وب سایت هایی مانند “bestseoiran.com” و یا “best-arzantarin-seo-kheili-khoob-arzan.ir” را دریافت می کنند. تعدادی از این وبسایت ها وجود دارند که در اصل فقط تدوین کننده اند. مدل کسب و کار آن ها به این صورت است که آن ها سعی می کنند برای لغاتی مانند لغات ذکر شده در بالا رتبه بندی شوند و آن لیست های روی صفحه شان را به موسسات سئو و شرکت های دیگر می فروشند.

با نگاهی به گذشته و زمانی که Moz در سال های بسیار بسیار دور، یک شرکت مشاوره بود، آن ها با ما تماس می گرفتند و می گفتند: “سلام، آیا می خواهید شماره 3 باشید؟ ما می توانیم شما را درلیست بهترین شرکت های سئو در رتبه ی سوم به ازای مبلغ سالانه 20،000 دلار قرار دهیم. و یا می توانیم شما را در رتبه ی اول قرار دهیم، اما شما باید سالانه مبلغ 75،000 دلار را پرداخت نمایید.

-Rand from Moz

این لیست ها، مدل جالبی نیستند … منظورم این است که برای خودشان مدلی بسیار خوب و جالب اند و پول خوبی به جیب میزنند 🙂 . اما این طرح “پرداخت پول برای ورود به بازی”، برای شما به عنوان یکی از مصرف کنندگان شرکت های سئو قابل اعتماد نیست.

شما هیچ گاه به شخصی که بگوید “آه، خب، بهترین رستوران در این منطقه ی خاص کدام است” اعتماد نمی کنید. شما هیچ گاه سراغ لیستی نمی روید که رستوران ها در آن هزینه ای پرداخت کرده باشند. آن لیست به شما ترکیبی از افرادی را می دهد که قادر به پرداخت بیشترین و یا کمترین هزینه بوده اند. هرگز به چنین لیست هایی اعتماد نکنید.

تعداد اندکی نیز از لیست ها و وبسایت هایی مانند getcredo.com که توسط جان دوهرتی اداره می شود، وجود دارند. بدیهی است که توصیه ی شخصی من و شبکه ام استفاده از لیست پیشنهادی سئو Moz است. شما نمی توانید با پرداخت هزینه در این لیست قرار بگیرید. به عبارت دیگر، نمی توانید پول بدهید تا وارد لیست شوید. برخی از لیست ها قابل اعتماد تر هستند. ما در اینجا سعی داریم تعداد کمی از لینک های خوب را در آخر این وایت برد به صورت پیوست، بیاوریم.

-Rand from Moz

اشتباه #3: اعتقاد به اینکه یک “روش مخفی و رمز” در سئو وجود دارد

رمز ها و اسرار سئو - رمزی وجود ندارد !

اشتباه شماره ی سه باور سخنرانی های پر بال و پر است که متأسفانه می توانم بگویم بسیاری از مشاوران سئوی بی کیفیت از آن بهره می گیرند.

مشاوران سئوی ضعیف بیان می کنند که  یک سس خاص وجود دارد و برای بالا آمدن در نتایج باید یک سری کار را انجام داد. مثل اینکه برای رتبه گرفتن در گوگل تعدادی دکمه وجود دارد که باید آن ها را فشار دهید و تا این کار را نکنید در سئو موفق نخواهید شد.

در سئو هیچ گونه روش مخفی ای وجود ندارد. اگر شما شنیدید که، “گوگل این گونه کار می کنه و…، و در اینجا نحوه ی تکنیک بهینه سازی مخفی ما آمده است که نمی توانم به شما بگویم چه روش خفنی وجود دارد که با استفاده از آن می تواند رتبه سایت را بالا برد. این حرف که “این یک روش اختصاصی است، اما خیلی خوب عمل می کند مزخرف است. شما باید آن ها را رد کنید.

اگر شما بپرسید، “چگونه این کار را انجام می دهید،” و آن ها گفتند: “متأسفم نمی توانم به شما بگویم، این یک راز و موضوعی محرمانه است،” این نشانه ی بسیار بسیار بدی است. هیچ کس یک روند محرمانه و مخفی ندارد.

سئو، یک زمینه ی بسیار گشوده و به خوبی قابل درک است. سئو، ریشه اش در بسیاری از پنهان کاری ها است اما امروزه این گونه نیست و شما هرگز نباید محرمانه بودن روش را به عنوان یک پاسخ قبول کنید. این یک پرچم قرمز است.

در ادامه و در این باره صحبت می کنیم که چگونه باید یک شرکت یا مشاور سئو خوب و قابل اعتماد را از بین انبوه رنگارنگ شرکت هایی که در بیرون وجود دارند، انتخاب کرد.

روند توصیه ی من برای انتخاب یک شرکت SEO

مرحله 1

من از شما می خواهم که با تیم، مدیرعامل، تیم اجرایی و هیئت مدیره تان و یا هر شخص دیگری که دارید، بنشینید و به کشف اهدافی که با سئو در تلاش به دست یابی آن ها هستید، بپردازید. چرا می خواهید سئو انجام دهید؟ چرا می خواهید به صورت طبیعی برای کلمات کلیدی هدف مورد نظرتان رتبه خوبی داشته باشید؟ سپس، چگونگی قضاوت خود از موفقیت در مقابل شکست را کشف کنید. در این فرایند، اهداف خوب و بد وجود دارد.

اهداف خوب: اهدافی هستند که با انتخاب آن ها، راه صحیحی را پیش گرفته اید.

  • من می خواهم در برابر بسیاری از افرادی که دارند این مطلب را جستجو می کنند، قرار بگیرم. بنابراین ما به ترافیک ازطرف این گروه های خاص نیاز داریم. من می دانم که این گروه ها به جستجوی چنین مطالبی می پردازند. عالی است. اینکه بتوانید گروهی به عنوان جامعه هدف برگزینید و برای آن ها رتبه بگیرید، عالی است.
  • ما در حال تلاش برای افزایش درآمد هستیم و سعی داریم از طریق فروش های جدید آن ها را افزایش دهیم و سئو یک کانال فروش محرک است. بسیار خوب، عالی است. نتایج جستجو های گوگل مثل یک بازار است که اجاره ای بابت حضور در ان نمی پردازید و می توانید سرویس ها و خدمات خود را عرضه کنید.
  • ما سعی داریم دانلودها یا ثبت نام های رایگان و یا نسخه های امتحانی را افزایش دهیم. این هم هدف خوبی است. جذب کاربر امروزه یکی از بزرگ ترین و سخت ترین اهدافی است که می توانید برای خود انتخاب کنید.
  • ما در تلاش هستیم تا برندینگ انجام داده و Brand awareness را افزایش دهیم. اگر شما امروز برخی از عبارات برند ما را گوگل کنید، تعدادی نقدهای ضعیف وجود دارد. نقدهای خوب زیادی نیز وجود دارد که در رتبه بندی در زیر نقدهای بد قرار گرفته اند. ما می خواهیم نقدهای خوب را بالاتر برده و نقد های بد را پایین بیاوریم. این کار خوبی است. نظرات، می تواند همان موضوعی باشد که شما هم به آن متکی هستید. شما می دانید که بسیاری از مردم در حال جستجوی برند شما و یا اصطلاحات برند شما هستند. همه ی این ها اهدافی خوب هستند.

اهداف بد

  • • ما فقط ترافیک می خواهیم. چرا؟ خب، چون که ما ترافیک می خواهیم! این وحشتناک است. وحشتناک. ترافیک به خودی خود یک هدف نیست. اگر بگویید، “خب، ما ترافیک بیشتر می خواهیم چون می دانیم ترافیک جستجو نتایجمان را بهبود می بخشد که در اینجا هم آماری از آن آمده است،” خب، فوق العاده است. حالا دیگر این تمایل شما، به نوبه ی خود، یک درآمد محرک است. ترافیک فقط برای سایت های بی هدفی که تنها از طریق تبلیغات نمایشی کسب درامد می کنند مفید است.
  • فقط رتبه، متأسفانه این هدفی پوچ است که بسیاری از مردم این هدف را هنگامی که می خواهند در رتبه بندی برای موضوعی قرار بگیرند، فقط برای اینکه در رتبه بندی قرار گرفته باشند، دارند. معمولاً این نشانه ی بدی برای شرکت های سئوی مشتری مدار است. شما نباید این هدف را در لیست اهدافتان داشته باشید. این هدف، هدف مثبتی نیست.
  • شکست دادن یک رقیب خاص در کلمات کلیدی و یا عبارات خاص. باز هم، این هدفی مناسب نیست و شما را مستیقماً به درآمد و اهداف سازمانی نمی رساند.
  • معیارهای پوچی. من هنوز افرادی را می بینم که می گویند، “هی، آیا کسی یک شرکت سئو می شناسد که بتواند قدرت دامنه مان را افزایش دهد، اعتماد به عظمت ما را بالا ببرد، و بدتر از آن، رنکینگ ما را در گوگل بالا ببرد؟” گوگل سال ها پیش PageRank را برداشته است. این وحشتناک است و معیارهای پوچی هم ایده ی بدی هستند.

مرحله 2

هنگامی که شما یک لیست از این اهداف خوبتان که تلاش در بهینه سازی اش دارید، در دست داشته باشید، پیشنهاد من این است که شما باید لیستی مابین سه تا پنج هدف سئو درست خود را گردآوری کنید. اگر شما پهنای باند یا زیرساخت و منابع به منظور بررسی بیشتر دارید، حتی می توانید کارهای بیشتری انجام دهید و اهداف بیشتری برگزینید. اما، حداقل سه تا پنج مشاور و یا شرکت سئو را در دست داشته باشید. آن ها را بر اساس دسته ای از معیارهایتان انتخاب نمایید. ممکن است بگویید، “هی، نگاه کن ما واقعاً به یک نفر در حوزه ی خودمان نیاز داریم. پس می توانیم به صورت حضوری با وی و یا حداقل کسی که می تواند به طور منظم با پرواز به نزد ما بیاید، ملاقات داشته باشیم.” شاید نیاز شما به صورت ذکر شده در بالا باشد و یا شما ممکن است بگویید، “مهم نیست. انجام کارهایمان از راه دور یا Outsource کردن ( برون سپاری سئو ) ، عالی است.” خب، فوق العاده است. ممکن است جمله ای مانند این را بگویید که، “محدوده ی قیمت ها و یا بودجه ی ما به اندازه ی این مورد خاص است.”

شما می خواهید دریابید که آن معیارها چه چیزهایی هستند و مطمئن شوید که لیستی از سه تا پنج نفر که می توانید در برابر هم قرارشان دهید، دارید. با آن ها به گفتگو بپردازید و در راهنمایی های آن ها کاوش کنید.

منابع خوب برای کمک به انتخاب

  • دوستان و شبکه های شخصی شما و نیز شبکه های حرفه ای.
  • شرکت های غیر رقابتی مشابه. شما خواهید دید که اگر برای مثال در یک فضای B2B و یا در یک فضای تجارت الکترونیک و یا یک شرکت تجارت الکترونیک غیررقابتی که شما با آن دوست هستید، باشید، شما می توانید آن روابط را ایجاد نمایید. شما مطمئناً در حال حاضر این روابط را دارید. صحبت کردن با این افراد در رابطه با اینکه آن ها از چه سئویی استفاده می کنند و اینکه آیا آن سئو موفق هست یا خیر، روش بسیار خوبی برای یافتن برخی از متخصصین خوب در زمینه ی سئو است.
  • خودی های صنعت. اگر شما در Moz به تماشای وایت برد فرایدی می پردازید یا بلاگ سایت پارس آرین را دنبال می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که شما افراد سئوی بزرگی را در توئیتر که شبکه ای بسیار محبوب برای سئو است، دنبال می کنید. و یا اینکه وبلاگ های سئو را می خوانید. شما می توانید به برخی از خودی های با نفوذی که با آن ها در ارتباط هستید و افکار و نظریاتشان را دوست دارید و برایتان اهمیت دارند، رجوع کنید و از آن ها بپرسید که چه افرادی را توصیه می کنند.

سوال های خوب برای مصاحبه با فرد یا شرکت مورد نظر

  • راستی، من دوست دارم از شرکت های سئو این سوال را بپرسم که: از چه فرآیندهای برای محقق کردن اهداف ما استفاده می کنید و چرا از این فرآیندهای خاص استفاده می کنید؟ این یک سوال واقعاً هوشمندانه برای شروع است.
  • از آن ها در مورد ارتباطات و روند گزارشاتشان سوال بپرسید.گزارشاتشان هر چند وقت یکبار است؟ هم آهنگی شان چگونه است؟ چه معیارهایی را گزارش می کنند؟ از شما می خواهند چه داده هایی را جمع آوری کنید؟ چرا آن متریک ها را جمع آوری می کنند؟ چگونه این عمل آن ها با اهداف شما انطباق داشته و در یک امتداد قرار دارند؟
  • چه کار و منابعی را باید خودتان انجام و ارائه دهید؟ شما باید این موضوع را قبل از هر ترتیبی، چون می تواند بسیار پیچیده شود، بدانید. اگر شرکت سئوی شما بگوید، “عالی است، در اینجا لیستی از توصیه ها وجود دارد،” و شما بگویید، “عالی است، ما پهنای باند توسعه و یا پهنای باند ایجاد محتوا را نداریم. و یا اینکه بگویید ما پهنای باند ارز بصری UI یا UX را نداریم. پس چه کار کنیم؟” خب، در حال حاضر شما در جاده ای مسدود شده قرار دارید. شما باید این مکالمه را از خیلی قبل تر می داشتید. ضمناً، سئو معمولاً نیاز به برخی از تخصیصات منابع فشرده دارد. پس شما باید برای آن جلوتر از زمان برنامه ریزی کنید.
  • وقتی اوضاع آنگونه که باید پیش نمی رود، چه کار می کنید؟ من عاشق پرسیدن این سوال هستم و دوست دارم مثال های خاص از زمانی که اوضاع درست پیش نرفته است ارائه دهند و این که بگویند چه اقداماتی برای رفع مشکل در گذشته انجام داده اند.
  • من دوست دارم سوالاتم را به صورت کلی بپرسم. به خصوص زمانی که شما صحبتی را باز می کنید وقتی که حس می کنید که می خواهید رویکرد این شرکت در سئو و درک آن ها از گوگل را بفهمید، می توانید از آن ها سوالی مانند این را بپرسید، “هی، لطفاً به من بگویید رتبه گوگل چگونه نتیجه می دهد، و شما به عنوان یک شرکت سئو چگونه آن را تغییر می دهید؟” شما باید پاسخ های خوبی بشنوید مانند: بله، گوگل این گونه کار می کند، ما اینگونه این موضوع را می دانیم و ما اینگونه فرآیند تأثیر در آن نتایج را پیش می بریم. عالی است.

مرحله 3

می خواهم به شما یادآوری کنم که مردم این چهار مورد را انتخاب می کنند:

  1. اعتمادی که با یک شرکت ایجاد کرده اید. این از طریق مراجعات، گفتگوها و مردمی که در شبکه ی خود با آن ها صحبت کرده اید، به دست می آید.
  2. از طریق ارجاعات و نظرات. اگر شما ارجاعات عالی ای را بشنوید و به منابع آن ارجاعات اعتماد داشته باشید، این به نوبه ی خود یک سیگنال فوق العاده است.
  3. از طریق تطبیق سبک های ارتباطی. اگر سبک ارتباطی شما به گونه ای باشد که، حتی اگر دیگر موارد خوب باشد، وقتی مکالمه ای داشته باشید از آن اجتناب کرده و کمی احساس ناامیدی می کنید. شاید شما اجزایی که به آن ها نیازمندید را داشته باشید اما اگر جریان همواری وجود نداشته باشد، به نظر من شاید عدم تطابق فرهنگی ای وجود داشته باشد و شما باید به دنبال یک ارائه دهنده ی خدمات دیگر باشید.
  4. قیمت و ساختار قرارداد. بسیاری از شرکت های سئو یک ساختار قرار دادی ماه به ماه دارند که طول معینی دارد. شما باید انتظار داشته باشید که برخی از پیش پرداخت ها و برخی از هزینه های ماهانه را انجام دهید. معمولاً زمانی وجود دارد که پرداختی عودت داده خواهد شد و قرار از اول بسته خواهد شد. این فرآیند در بسیاری از دیگر خدمات و انواع توافقات مشاوره ای، مشابه است؛ پس می توانید انتظارش را داشته باشید. اگر تعداد بسیار زیادی از موارد غیر استاندارد را می بینید، این موضوع می تواند گاهی بد باشد، اما همیشه این گونه نیست. بسیاری از اوقات سئوها قیمت گذاری خلاقانه تری دارند و این درست است.

سه راهنمایی

  1. اگر سئو نیاز به یک نگرش با محوریت رقابتی در شرکت شما دارد، آن را درونی سازی کنید. یک آژانس یا مشاور هرگز نمی تواند به اندازه ی فردی درون شبکه ای، با داشتن میزان منابع و ارتباطات بالا، اقدام نماید. شروع با یک مشاور خارجی و سپس استخدام یک متخصص سئو به شبکه ی درونی، شیوه ای درست است.
  2. اگر شما هزینه ی افرادی را که سئو انجام می دهند را بسیار گران تصور می کنید، پیشنهاد من این است که بگویید: “خب، چطور است که شما فقط در این کار به ما پیشنهادات خود را بدهید، و ما یک متخصص سئو برای خود استخدام کنیم، شاید فردی وجود دارد که در سطح مبتدی تری نسبت به شما قرار دارد و شما مربی وی هستید؟” این کار درستی است به خصوص اگر شما بودجه ی کافی برای استخدام متخصص سئوی درون شبکه ای را داشته باشید.
  3. به یاد داشته باشید که سئو برای همه نیست. سئو بسیار رقابتی است. صفحه ی اول بیش از 95% از کلیک ها را می گیرد. 3 یا 4 رتبه ی برتر دیگر بیش از 70% از کلیک ها را می گیرند، میزانی مابین 65% الی 70%. پس بیش تر اوقات، اگر شما قادر به پرداخت سئو برای درگیرشدن با آن به صورت جدی نیستید، ممکن است رفتن از رنکینگ صفحه ی پنج به دلیل واژه های کلیدی بسیارتان به صفحه ی دو یا آخر صفحه ی اول، آنقدرها هم با ارزش نباشد. مگر در مواردی که شما بودجه و انرژی کافی داشته و واقعاً خود را به سئو متعهد بدانید، ممکن است این کانالی باشد که شما در طی مسیرتان در نظر می گیرید.