کاوشگران صنعت پارس آرین کمک گرفتن از هفت روش اصولی در سئوی وردپرس | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

کمک گرفتن از هفت روش اصولی در سئوی وردپرس

کمک گرفتن از هفت روش اصولی در سئوی وردپرسبهترین ها رو در زمینه ی سئوی سایت وردپرسی بررسی کنیم. پس بدون هیچ معطلی میریم سر کلاس مدرسه!

مبحث سئو بسیار مهم و حساسی هست که باید بسیار با دقت بررسی بشه چون گاهی اوقات استفاده ی بیش از حد از افزونه ها میتونه اثر منفی روی سئوی سایت داشته باشه. این حرف من میتونه اینو برسونه که باید خیلی بهینه و با دقت از افزونه ها در این مسیر استفاده کنیم و البته موضوع مهم تر اینه که هر بخشی از سایت ممکنه احتیاج به یک برنامه ای برای رسیدن به بهترین بودن داشته باشه.

اول از همه جدا از بحث وردپرس و با دید اینکه شما یک سایت دارید باید مواردی رو براش تهیه کنید. مثلا اینکه از همون ابتدای ثبت نام عنوان و دامنه ی درستی برای سایت در نظر بگیرید و همچنین هاست مناسبی رو برای سایتتون انتخاب کنید (همه ی اینها با دقت و بررسی و تحقیق خوب باید بدست بیاد).

بعد از ثبت این موارد نوبت به این میرسه که سایت رو راه اندازی کنید. خب ما سیستم مدیریت محتوای وردپرس رو انتخاب میکنیم. پس از همون ابتدا پس از ثبت نام در بخش تنظیمات همگانی سایت جستجو رو برای موتور های جستجو گر آزاد میذاریم تا بتونن ترافیک سایت ما رو بالا ببرن.

حالا با دقت باید بریم سراغ افزونه هایی که قراره در بخش محتوا سایت ما رو بررسی کنند و بشناسونن. با من موافقید؟
محتوای سایت مهم ترین قسمتیه که باید به موتورهای جستجو بگه سایت من داره چیکار میکنه و فعالیتت به چه گونه ای هست.

افزونه ی کاربردی WordPress Seo By Yoast

بسیار افزونه ی کاملی است که با نصب اون میتونید جای بسیاری افزونه های دیگر رو پر کنید. فیلد هایی رو در ویرایشگر وردپرسی اضافه میکنه که میشه با کمک اونها در موتور جتجو گر جا باز کرد.
پیشنهاد من اینه که اول از همه این افزونه رو نصب کنید و از کنار اون ساده نگذرید.

 

صفحه افزونه

 

افزونه ی all in one pack

در راستای فعالیت های افزونه ی Yoast افزونه ای با عنوان all in one pack وجود داره که اساس فعالیت هاش تقریبا شبیه به Yoast هست. اما اگه قرار بر مقایسه و انتخاب برترین ها باشه بهتره بگم که نقص هایی داره که جای افزونه ی Yoast رو نمیگیره و نمیتونه جایگزین خوبی براش باشه. پس اگه خواستید بین این دو یکی رو انتخاب کنید پیشنهاد من افزونه ی WordPress seo by yoast هستش.

 

صفحه افزونه

 

افزونه ی سئوی ۱۰۰ درصد SEO Plugin by SQUIRRLY

این هم یکی دیگر از بهترین ها در زمینه ی سئوی وردپرسی است. مشخصه ی اصلی اون هم اینه که قبل از انتشار مطالب میتونید متوجه بشید که سئوی مطلب شما چند درصد است و آیا مطلوبه یا خیر!

 

صفحه افزونه

 

 

حالا از افزونه های کلی در زمینه ی سئو که بگذریم باید بریم سراغ جزئیات! همیشه تصور شما بر این نباشه که وقتی حرفی از سئو زده میشه یعنی اینکه باید افزونه هایی به نام سئو وجود داشته باشه تا به کمک شما بیاد. منظورم مبحث بهینه سازیه!
شما باید به بهینه سازی بخش هایی از سایت خودتون نیز بپردازید تا یتونین سایت موفقی در موتور های جستجوگر داشته باشید.

اول از همه درزمان ساخت دسته ها و برگه ها بسیار با دقت و با توجه به عملکرد سایت اونها رو بسازید. سپس در زمان نوشتن نوشته به برچسب ها خیلی دقت کنید و با وسواس و آگاهی قبلی اونها رو پر کنید.

افزونه ی HeadSpace 2

بعد از این مورد باید به متا تگ ها یا همون کلمات کلیدی دقت زیادی داشته باشید! ببینید دوستان اگه این کلمات کلیدی بیش از حد استفاده بشن نتیجه ی عکس میدن باید حواستون باشه که چطور و چگونه اونها رو به کار ببرید. برای اینکار افزونه ای با عنوان headspace ایجاد شده که شما رو در انتخاب کلمات درست کلیدی کمک میکنه.

 

صفحه افزونه

 

 

تا اینجا در مورد مطالب و سئوی آونها صحبت شد اما یه سوال؟ به نظر شما تصاویر احتیاجی به سئو ندارند؟
معلومه که دارند. انتخاب نام درست برای تصاویر اولین گام است.

افزونه ی Seo freindly image

میتونم به جرئت بگم در زمینه ی بهینه سازی تصاویر از بهترین افزونه هاست که به راحتی میتونید بهش تکیه کنید. البته افزونه های دیگری هم وجود دارند اما از بین اونها این گزینه انتخاب مناسبی است.
در واقع این قبیل افزونه ها به راحتی اندازه تصاویر رو بهینه میکنه و خاصیت alt  و title رو به تصاویر میده.

 

صفحه افزونه

 

افزونه ی Clean Image File name

در کنار بهینه سازی تصاویر لازمه که عناوین تصاویر شما هم بهینه بشه! البته این کار توسط شخص شما نیز امکان پذیره اما اگه دوست دارید که اینکار به صورت اتوماتیک انجام بشه میتونید از افزونه ی Clean Image File name استفاده کنید.

 

صفحه افزونه

 

 

خب تا اینجای کار تقریبا بخش های مهمی رو در سئو مطرح کردیم که واقعا اساس کار هستند. الان وقتشه که بریم سراغ بحث آنالیز سازی سایت.

افزونه ی کاربردی Google Analytics

بهترین راه برای آنالیز سایت ها  Google Analytics هستش که خوشبختانه برای وردپرس نیز به صورت افزونه موجود است. آنالیز کامل و بررسی دقیق تمامی سایت با این افزونه میتونه به شما کمک کنه کمی و کاستی های سایت رو متوجه بشید و در زمینه ی بهبود سایت تلاش کنید.

 

صفحه افزونه