کاوشگران صنعت پارس آرین گوشی تلفن ثابت IP آندرویدی ساخت ایران | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

گوشی تلفن ثابت IP آندرویدی ساخت ایران

محققان پژوهشگاه فضای مجازی کشور موفق به طراحی و ساخت نمونه مهندسی پایانه تلفنی مبتنی بر IP با امکان استفاده از سیستم عامل آندروید شدند.

ip-phone-android

به گزارش پایگاه خبری ورد آی تی ؛ رییس پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه فضای مجازی گفت: محققان ایرانی در حال طراحی و ساخت نمونه مهندسی پایانه تلفنی مبتنی بر ˈآی .پیˈ با هدف بومی سازی ساخت تلفن صوتی و تصویری هستند و در حال حاضر نمونه آزمایشگاهی این نوع تلفن ها تولید شده است.

این نمونه مهندسی با در نظر گرفتن ویژگی هایی در جهت تجاری سازی و بومی سازی، با تاکید بر افزودن امکانات و قابلیت های مناسب که باعث برتری این تلفنها نسبت به مدلهای مشابه موجود در بازار می شود، ساخته شده است و پژوهشگاه فضای مجازی اعلام کرده ضمن تعامل با شرکت ها و سازندگان تجهیزات مخابراتی، از مشارکت با شرکت های توانمند در جهت تولید و بومی  سازی این محصول استقبال می کند.

این محصول امکان استفاده از سیستم عامل آندروید و امکان به روز کردن برنامه های کاربردی وابسته به آن را دارد، همچنین برای افراد عادی جامعه که دانش به کارگیری کامپیوتر و امکانات اینترنتی را ندارند به آسانی قابل استفاده است.

دستگاه تلفن اینترنتی دارای قابلتهای بالای شبکه، استفاده از فناوری PoE و استفاده از نیروی مستقل از منابع انرژی برای مواقع قطع برق، بخصوص برای تماسهای اضطراری و شرایط بحرانی است؛ همچنین امکان اضافه کردن ماژول WiFi و استفاده از نمایشگر گرافیکی برای هر دو تلفن صوتی و تصویری و امکان طراحی GUI مورد درخواست مشتری از دیگر امکانات این نمونه مهندسی است. تلفن اینترنتی IP & VIDEO PHONE ها امکان ارتباط صوتی و تصویری همزمان و دوطرفه را برقرار کرده و دارای دوربین، نمایشگر رنگی و لمسی، هدست و اسپیکرفون هستند.

رییس پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه فضای مجازی یادآور شد که هم اکنون استفاده از این نوع تلفن ها در دنیا رایج است و مردم استفاده از این تلفن ها را بر چت تصویری از طریق رایانه ترجیح می دهند.زیرا بسیاری از نرم افزارهای چت تصویری دارای مشکل کیفیت صدا،تاخیر در صدا و یا وجود محدودیت های خدماتی هستند اما با استفاده از این تلفن ها می توان علاوه بر افزایش کیفیت ، خدمات متنوعی را ارایه کرد .

 وی ادامه داد: مهمترین دلیل استفاده از تلفن صوتی- تصویری IP، مقرون به صرفه بودن آن نسبت به تلفن سنتی، امکان استفاده از شبکه اینترنت و امکان ایجاد امنیت بالاست که باعث جلب نظر موافق بسیاری از کارشناسان، سرمایه گذاران و کاربران شده است.
 عباسی ادامه داد: تلفن های مبتنی برˈآی.پیˈ از همان روش ارتباطی استفاده می کنند که شبکه های اینترنت استفاده می کنند.اکنون شبکه های تلفن و شبکه اینترنت از یکدیگر جدا هستند و در فاصله ای نه چندان دور این شبکه ها یکپارچه خواهند شد.
 رییس پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه فضای مجازی خاطرنشان کرد: این تلفن ها به شبکه داخلی متصل می شوند و شبکه داخلی متقاضیان را به شبکه های خارجی متصل خواهد کرد.