کاوشگران صنعت پارس آرین ۱۰ تکنولوژی که جهان را در سال ۲۰۱۶ تغییر خواهد داد | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

۱۰ تکنولوژی که جهان را در سال ۲۰۱۶ تغییر خواهد داد

2016آینده اینجاست، فقط به صورت عادلانه تقسیم نشده است! در سال 1983 نویسنده داستان های علمی و تخیلی این پیشگویی را در مورد آینده انجام داده است.

در لیست زیر 10 تکنولوژی را که در سال 2016 بزرگترین تغییر را در جهان به وجود خواهند آورد، مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. Blockchain

10 تکنولوژی که جهان را در سال 2016 تغییر خواهد داد
Blockchain یک پایگاه داده توزیع شده بر اساس پروتکل Bitcoin است. Blockchainیک رشته طولانی از تراکنش ها را نگه داری می کند، می توانید مقداری از این تراکنش ها را در سایت Blockchain.info ببینید، البته Blockchain یک تکنولوژی مستقل است و نم یشود گفت که فقط در پول دیجیتال کاربرد دارد.

در شماره جدید اکونومیست Blockchain با نام Trust machine شناخته شده است و Santanderکه یک بانک اسپانیایی مشهور است پیش بینی کرده که Blockchain می تواند تا سال 2012 سالانه مبلغ 20 میلیارد دلار برای صنعت بانکداری دنیا نفع داشته باشد، البته این تنها بخش کوچکی از کاربردها و مزایای این تکنولوژی است.

  1. Virtual Reality Camera

10 تکنولوژی که جهان را در سال 2016 تغییر خواهد داد

Oculus دوربین واقعیت مجازی سامسونگ، Hololens شرکت مایکروسافت، و به تازگی OZO از شرکت نوکیا این اواخر توجه های زیادی را به سمت خود جلب کرده اند، این تکنولوژی تبدیل به سکوی پرش برای کسانی شده است که آن را در اختیار دارند فرقی نمی کند که این تکنولوژی در اختیار شرکت بزرگی باشد یا کوچک و حتی تفاوتی نمی کند که در کدام صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، در بیمارستان، در سیستمهای آموزشی، املاک و یا صنعت ورزش و به هر حال این تکنولوژی راه خود را برای ورود به صنایع مختلف باز خواهد کرد. در سال 2016 منتظر شنیدن و تجربه کردن و دیدن چیزهای هیجان انگیز در مورد واقعیت مجازی خواهیم بود.

  1. پنیر وگان

10 تکنولوژی که جهان را در سال 2016 تغییر خواهد داد
ساختن شیر گاو بدون دخالت گاو ممکن است برای شما عجیب باشد اما به کمک تکنولوژی تا سال 2016 این موضوع می تواند به واقعیت تبدیل شود. آزمایشگاه Counter Culture مشغول انجام آزمایش برای تبدیل این شیر به پنیر است، هر چند بسیاری از مردم ترجیح می دهند شیر و پنیر خود را مثل سابق و به روال همیشگی خود تامین کنند اما طرفداران این نوع پنیرها و این نوع تکنولوژی می گویند فشارهای بیشتر به دامداری و کشاورزی و محدودیت های موجود در آینده باعث می شود که صنعت لبنیات به سمت Vegan برود.

  1. Powerpack

10 تکنولوژی که جهان را در سال 2016 تغییر خواهد داد

 

ایلان ماسک برای ساختن تسلا در مقطع زمانی خاصی ستایش و تحسین های زیادی را از جانب رسانه های مختلف جهان دریافت کرد و در سال 2015 دوباره توجه رسانه ها را به خود جلب کرد او Powerpack را معرفی کرد. نوعی باتری جدید که به کسب و کارها و مردم این امکان را می دهد تا انرژی بدست آمده از پنل های خورشیدی را ذخیره کنند و شبها از این انرژی ذخیره شده استفاده نمایند. علاوه بر کاهش فشار بر شبکه های انرژی موجود، این تکنولوژی باعث قطع هرچه بیشتر وابستگی اشخاص و سازمان ها به شبکه های انرژی محلی و کاهش هزینه ها در سال 2016 خواهد شد.

5.Nano Steel
10 تکنولوژی که جهان را در سال 2016 تغییر خواهد داد
یک شرکت استارتاپ، فرآیندی برای تولید استیل طراحی کرده است که می تواند استیل معمولی را تا 10 برابر قوی تر سازد و در مقابل خوردگی هم کاملا مقاوم باشد. با این فناوری جدید در آینده خودروهای سبکتری ساخته خواهد شد و در کاهش مصرف سوخت نیز بسیار موثر است، همچنین پل های فلزی طولانی تری ساخته می شود و ساختمانها به ارتفاعات جدیدتری می رسد.

6.Reusable Rockets
10 تکنولوژی که جهان را در سال 2016 تغییر خواهد داد

اصطلاح بازیافت و استفاده مجدد و کاهش مصرف را معمولا شما هم شنیده اید ولی این موضوع جدیدا وارد صنایع هوایی نیز شده است، در ماه نوامبر شرکت Blue Orgin شرکت فضایی که توسط Jeff Bezos بنیانگذار آمازون حمایت می شود، اولین شرکت معرفی شده که توانسته است یک راکت را به فضا بفرستد و همان راکت را به زمین برگرداند، سایر شرکتها هم مثل SpaceX ,United Launch Alliance Virgin Galactic تمایل دارند که این پروژه را در سال آینده دنبال کنند. هزینه پرتاب ماهواره و فضانورد به فضا با این اختراع بسیار پایین می آید و شاید این اختراع توریست هایی را که هزینه های یک میلیون دلاری برای رفتن به فضا نمی توانند پرداخت کنند، خوشحال کند.

  1. Deep Learning

10 تکنولوژی که جهان را در سال 2016 تغییر خواهد داد

آینده به سمت عمیق تر شدن خواهد رفت، در ساده ترین شکل ممکن Deep Learning به معنی بهتر کردن و باهوش کردن نرم افزار است. در سال 2015 صنایع زیادی از این تکنولوژی استفاده کردند و در 2016 نیز شرکت های فیس بوک و گوگل و IBM بروی Deep Learning سرمایه گذاری خواهند کرد که شاید بیشتر سرمایه گذاری آنها روی بخش های سلامت و ژنتیک باشد.

 

8.Superwheat

 

10 تکنولوژی که جهان را در سال 2016 تغییر خواهد داد

18 درصد کالری جهان با گندم تامین می شود و هزینه تهیه دانه و آفت کش وکود های شیمیایی برای گندم ها نیز بسیار بالاست. محققان و دانشمندان Land Institute توانسته اند نگرانی های کشاورزان را در این موارد کاهش دهند آنها Kernza را اختراع کرده اند، در واقع یک گندم فوق العاده که آفت نمی گیرد و به کود شیمیایی هم نیازی ندارد.

9.Passive Radiative Cooling

 

10 تکنولوژی که جهان را در سال 2016 تغییر خواهد داد
محققان دانشگاه استانفورد ماده جدیدی ساخته اند که می تواند تابش خورشید به ساختمان را منحرف کند یعنی ساختمانها به هیچ کولر و خنک کننده ای نیاز نخواهد داشت و امکان دارد در آینده این تکنولوی صنعت ساختمان و تاسیسات را کاملا تغییر دهد.

  1. Antibiotic Dirt

10 تکنولوژی که جهان را در سال 2016 تغییر خواهد داد

در سال 2014 تحقیق در مورد باکتری ها انجام شد و مشخص شد که مقاوت باکتری ها در مقابل آنتی بیوتیک بسیار بیشتر از حد تصور رشد کرده یعنی دیگر نمی شود با داروهای آنتی بیوتیک آنها را به راحتی از بین می برد، دانشمندان اخیرا توانسته اند از خاک آنتی بیوتیک خیلی موثر درست کنند که می تواند به خوبی مقاومت باکتری ها را بشکند.

همانطور که هرکلیوس فیلسوف یونانی در 2500 سال پیش نوشته است “فقط تغییر ثابت است” با این دیدگاه در سال 2016 سالی برای تغییرات بیش از حد تصور خواهیم داشت.