کاوشگران صنعت پارس آرین 10 نکته فناورانه که در هفته گذشته نمی دانستید | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

10 نکته فناورانه که در هفته گذشته نمی دانستید

10 نکته فناورانه که در هفته گذشته نمی دانستید “هک یک کمپانی از طریق ترموستات” و داستان “رقابت های اپل برای ساخت نمایشگرهای بزرگ” را در 10 نکته فناورانه هفته ای که گذشت بخوانید:

1-      آیا می دانستید عرضه آفیس برای آی پد به دستور استیو بالمر مدیر اجرایی سابق مایکروسافت انجام شده و دستوری از جانب ساتیا نادلا صادر نشده است؟ آفیس روی آی پد یکی از موفقیتهای بزرگ مایکروسافت در چند ماه اخیر بوده که مدیون تلاش های استیو بالمر است. به گفته کارشناسان پروژه ای که سالها به طول انجامید و با فشارهای مدیریتی استیو بالمر محقق شد.

 

 

 

2-      آیا می دانستید هکرها می توانند از طریق ترموستات و یا شبکه سیستم های خنک کننده ، به شبکه داخلی یک کمپانی بزرگ نفوذ کنند؟ نیویورک تایمز گزارش داد با شکستن یکی از سیستم ها می توان سایر سیستم ها را نیز هک کرد. اپ و سخت افزارهای کمپانی های موسوم به third party راهی است که هکرها برای نفوذ استفاده می کنند.

 

 

 

3-      آیا می دانستید باگ موسوم به “خونریزی قلبی” در عرض چند ساعت کل اینترنت را تحت الشعاع قرار داد و هکرها توانستند بسیاری از پسوردهای ذخیره شده روی سرورهای مجهز به OpenSSL را بیرون بکشند. با خونریزی داخلی دنیای اینترنت و مخابرات دچار زلزله شدید امنیتی شد.

 

 

 

4-      آیا می دانستید ضد ویروس Virus Shield که در رده اپلیکیشنهای برتر بازار اپ های گوگل پلی جا خوش کرده بود، خودش ویروس است؟ و به قیمت 3.99 دلار فروخته شده و جالب اینکه تاکید می کند که ویروس ها را می کشد؟ 10 هزار بار این اپ دانلود شد و بعدا کارشناسان متوجه شدند که این ویروس با حفره موجود روی گوگل پلی خود را در رده بالای اپ های مثبت جا زده است.

 

 

 

5-      آیا می دانستید ایجاد آی اس پی در امریکا بسیار سخت و هزینه بردار شده است و نه تنها باید پول بابت مسائل فنی خرج کنید بلکه باید با استخدام دهها وکیل برای حل مشکلات ناشی از نقض حریم خصوصی توسط دولت امریکا و کار کردن با سازمانهای جاسوسی و ….  وقت اضافه صرف کنید.

 

 

 

6-      آیا می دانستید دات نت مایکروساف به سوی اوپن سورس حرکت می کند و سالها طول می کشد تا اپل کاران و اندروید کاران پازل های تکمیلی برای آن بنویسند؟ در کنفرانس Build ساتیا نادلا اعلام کرد پلتفورم دات نت مایکروسافت را اوپن سورس می کند تا به سوی یکپارچگی با سایر پلتفورم ها حرکت کند.

 

 

 

7-      آیا می دانستید اپل برای رقابت با سامسونگ است که به سوی ساخت آیفون نسل بعدی با سایز بزرگتر مانند 5 و … اینچ حرکت کرده است؟زمانی که سامسونگ به سوی ساخت اسکرین های بزرگ و قبلت اقدام کرد اپل همچنان در سایزهای کوچک سیر می کرد.

 

 

 

8-      آیا می دانستید علی رغم اعلام رسمی مرگ ویندوز ایکس پی هنوز 44 درصد از دسکتاپ های جهان مجهز به این سیستم عامل محبوب مایکروسافت هستند؟ و ده سال هم بیشتر عمر دارند!

 

 

 

 

9-      آیا می دانستید با غیر فعال کردن سیستم مکان یابی روی فیس بوک که هر لحظه مکان شما را اطلاع می دهد، عمر باطری شما 12 تا 17 درصد افزایش پیدا می کند؟ یکی از باگ های بزرگ روی آیفون و سایر گوشی ها حتی اندرویدی، وجود مکان یابی خودکار کاربر توسط اپلیکیشن های مختلف است.

 

 

 

10-   آیا می دانستید جان چن مدیر اجرایی بلک بری در مصاحبه با رویترز گفت “اگر نتوانم از روی گوشی درآمد سازی کنم در بیزینس ساخت گوشی نخواهم بود”. بلک بری علی رغم آمار ضعیف فروش همچنان خود را زنده نگه داشته است!