کشور ما ایران بیش از 42 میلیون کاربر اینترنت دارد که با اتکا به این آمار جایگاه تبلیغات اینترنتی روشن می شود .اما باید توجه داشت که مراحل طراحی یک برنامه تبلیغات اینترنتی با تبلیغات غیراینترنتی شباهت های بسیاری دارد.به همین دلیل در این مطلب به طور خلاصه مراحل تبلیغات اینترنتی را توضیح می دهیم.
1-تعیین هدف در تبلیغات اینترنتی
اولین مرحله در یک تبلیغات اینترنتی این می باشد که هدف خود را این از تبلیغات مشخص کنیم:
آیا می خواهیم فروش داشته باشیم؟
آیا می خواهیم افراد فقط با اسم ما آشنا شوند؟
آیا می خواهیم موقعیت خود را در بازار حفظ کنیم؟
2-ایجاد محتوای تبلیغات اینترنتی
کاربران اینترنت برای جذب شدن یا در نظر نگرفتن یک محتوا فقط 4 ثانیه وقت می گذارند پس ما زمان کمی جذب مخاطبین داریم ، طراحی بنر و تصاویری تبلیغاتی ما باید بسیار جذاب و گویا باشد ، کلمات و جملاتی را که انتخاب می کنیم باید در مشاهده کننده و خواننده ایجاد انگیزه کند.
3-انتخاب رسانه برای تبلیغات اینترنتی
تبلیغات یعنی حضور در فضاهایی که مخاطبین ما به صورت گسترده وجود دارند ضمن معرفی خدمات و محصولات خود.
در تبلیغات اینترنتی هم به همین صورت است. باید بهترین فضا را برای تبلیغات انتخاب کنیم.در اینترنت ، سایت های بسیاری وجود دارد که مخاطبان خاص خود را دارند .به عنوان مثال برخی سایتها عمده بازدیدکنندگانشان را مدیرها تشکیل می دهند، برخی را هم بانوان ، برخی از این سایت ها برای سرگرمی مورد رجوع قرار می گیرند و برخی دیگر برای آموزش.
مخاطبین شما در کدام یک از آنها حضور دارند؟
بنر یا متن تبلیغاتی ما باید در مکان مناسبی از این سایت هایی که بازدیدکننده هدف ما حضور دارند قرار بگیرد.
4-تحلیل نتیجه تبلیغات اینترنتی
مهمترین ویژگی تبلیغات اینترنتی نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی این است که می توان آمار دقیقی از نتیجه یک تبلیغ به دست آورد:
چند نفر این تبلیغ را دیده است؟
چند نفر روی تبلیغ کلیک کرده است؟
چند نفر پس از مشاهده تبلیغ برای دریافت اطلاعات بیشتر اقدام کرده است؟
5-بازبینی
اگر آنالیز مناسبی از تبلیغات اینترنتی داشته باشیم می توانیم روند تبلیغاتی را اصلاح کنیم تا بتوانیم حداکثر بازدهی را از یک تبلیغ به دست بیاوریم.