کاوشگران صنعت پارس آرین AMD یا Intel ؟ مساله این است ! | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

AMD یا Intel ؟ مساله این است !

intel_vs_amdبی تردید این سوال قدیمی را هنوز بسیاری از مردم هنگام خرید کامپیوتر از خود می کنند ، این که کدام یک از پردازنده های این دو شرکت بهترن یا اساسا چه فرقی بین آنها وجود دارد .

خب باید بگویم که بیشتر موافق شما تفاوت خاصی را احساس نمی کنید ولی به طور کلی پردازنده های اینتل توان پردازش وظایف موازی بیشتری را دارند در نتیجه توان پردازشی و سرعتشان بیشتر است. بطور مثال بیشتر موافق شما حتی با یک پردازنده شش تا هشت هسته ای AMD هم به سختی می توانید نتیجه ی مشابه پردازنده با هسته های کمتر در اینتل بگیرید !

در مقابل پردازنده AMD در پردازش های گرافیکی مثل بازی های کامپیوتری عموما ۵ تا ۲۰ درصد کارایی بهتری دارند . البته این تفاوت آن قدر هم چشمگیر نیست . به عنوان مثال Haswell core i7 بازی Crysis را با پایین ترین گرافیک تنها با سرعت ۳۸ فریم در ثانیه اجرا می کنند . در حالی که AMD Richland با همان تنظیمات به راحتی ۹۰ فریم در ثانیه را جوابگو است.

intel_vs_amd1

در عین حال پردازنده های AMD در مقابل intel گاهی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت پایین تری دارند ، ضمن آنکه هر نسل جدید اینتل عموما به خاطر تغییر سوکت های خود به مادربورد های جدیدتری نیاز دارند ، در حالی که پردازنده های AMD با مادربورد های قدیمی هم تطبیق دارند و این یعنی برای ارتقای کامپیوتر فعلی شما انتخاب راحت تری هستند.