کاوشگران صنعت پارس آرین Scrum چیست؟ | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

Scrum چیست؟

scrum-11-770x186

 

Scrum یک روش گروهی برای تولید و توسعه نرم‎افزار است. این متدولوژی یک مدل تکراری (iterative) از متدولوژی Agile برای حل مسایل پیچیده است. با اسکرام این امکان وجود خواهد داشت که مسایل پیچیده به راحتی مدیریت گردد. در واقع اسکرام یک فرایند و یا تکنیک تولید محصول نیست، بلکه چارچوبی است که بوسیله آن می‎توان مدیریت تولید محصول را بهینه نمود. این متدولوژی ساده و آسان است و همه می‎توانند به راحتی قوانین موجود در آن را فراگرفته و به کار گیرند، اما تسلط کامل به اسکرام معمولا دشوار است.

scrum_word_cloud

اسپرینت ها هسته اصلی اسکرام را  تشکیل می دهند. در متدولوژی های تکرار شونده (iterative) دوره های زمانی تکراری (iteration) وجود دارد که در این دوره ها به تدریج محصول کامل می گردد. بدین صورت که در تولید یک محصول، تعدادی تکرار در نظر گرفته می شود که در پایان دوره زمانی هر تکرار، یک محصول قابل ارائه وجود دارد. به این دوره های زمانی تکرار شونده در اسکرام اسپرینت (sprint)می گویند. در پایان هر اسپرینت، محصول کامل تر شده و در نهایت محصول نهایی تولید می گردد. هر اسپرینت دارای تعریفی است که در آن باید مشخص شده باشد که چه چیزی قرار است ساخته شود، نیازمندی ها، راهنمای ساخت و محصول خروجی نیز باید مشخص باشند.

مجموعه نیازمندی های عملیاتی و غیر عملیاتی (Functional and NonFunctional Requirements) پروژه، که مستند شده است را backlogگویند. مجموعه نیازمندی هایی که در هر اسپرینت باید تمام شوند sprint Backlog نامیده می شود. هر sprintcycle تا زمانی ادامه پیدا می کند که محصول آماده ارائه باشد. بعد از ارائه محصول ممکن است صاحب پروژه نیازمندی های جدیدی به پروژه اضافه نماید که به آن ها Product Backlog گویند.
مدت زمان هر اسپرینت بستگی به نوع پروژه دارد. این مدت زمان می تواند از یک هفته تا یک ماه متغیر باشد. هر اسپرینت باید دقیقا سر وقت به اتمام برسد و اگر به هر دلیلی در پایان اسپرینت محصول آماده نبود باید نیازمندی های sprint backlog به product backlog منتقل شوند.
در ابتدا و در هنگام شروع اسپرینت، جلسه ای با حضور تمام اعضای تیم تشکیل می شود و به همه افراد هدف نهایی اسپرینت و وظایف هریک از اعضای تیم شرح داده می شود.

چرا scrum؟

  • تسریع پروسه ارائه محصول
  • بهبود شیوه کار تیمی
  • افزایش بهره‎وری نیروی انسانی
  • کاهش میزان خطا در محصول نهایی
  • رضایت مشتریان و تطابق با نیاز کاربران

فرآیند اسکرام:

Scrum2

 

منبع : هاست ایران