کاوشگران صنعت پارس آرین آموزش سئو با کلمات کلیدی LSI | آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت گروه پارس آرین | آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت گروه پارس آرین
۰

آموزش سئو با کلمات کلیدی LSI

آموزش سئو سایت با استفاده از کلمات کلیدی Latent Semantic Indexing) LSI) در جهت بهبود سئو و افزایش ترافیک سایت موثر می باشد. در کنار یافتن کلمات کلیدی LSI، نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت نیز اهمیت بسیاری دارد.

حتما می دانید که برای افزایش آمار بازدید سایت، باید از برخی کلمات کلیدی پر کاربرد در محتوای خود استفاده کنید. امروز قصد داریم، مقاله ترجمه شده ای از سایت searchenginewatch با موضوع LSI یا Latent semantic indexing به شما ارائه کنیم. در ادامه، نه تنها به معنای این اصطلاح خواهیم پرداخت، بلکه با نحوه استفاده از آن برای ارتقاء استراتژی سئو سایت آشنا خواهید شد.

کلمات کلیدی lsi چیست؟ چگونه به استراتژی های سئو سایت کمک می کند؟

کلمات کلیدی Latent Semantic Indexing) LSI)، مفهومی است که موتورهای جستجو مانند گوگل، از آن برای کشف ارتباط بین کلمات و عبارت ها استفاده می کنند. به عبارتی دیگر، برای درک اینکه LSI چگونه کار می کند، باید بدانید موتورهای جستجو به اندازه ای هوشمند هستند که ارتباط معنا و مفهوم محتوای شما را با کلمات کلیدی به کار رفته در متن محتوا، تشخیص دهند.

بدون کلمات کلیدی LSI، موتورهای جستجو، باید با زحمت بسیاری ارتباط میان کلمات کلیدی و محتوا وب سایت را پیدا کنند. به همین دلیل، موتورهای جستجو مانند گوگل، رتبه بالاتر را به وب سایت هایی اختصاص می دهد که از کلمات کلیدی LSI استفاده کرده باشد.

با استفاده از کلمات کلیدی LSI، به راحتی می توانید محتوایی محاوره ای و یا عامیانه تولید کنید. استفاده از عبارت کلیدی خاص می تواند نتایجی مشابه با موضوع مورد بحث شما در بر داشته باشد. به این صورت، شما بیش از حد از یک عبارت کلیدی استفاده نمی کنید و مطلب را برای مخاطب غیرقابل خواندن نمی کنید. با به کار گیری کلمات کلیدی، مخاطبین می توانند به نتایج جستجو خود سریع تر و آسان تر دست پیدا کنند که همین امر باعث افزایش آمار بازدیدکنندگان سایت خواهد شد.

چگونه می توانید کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید؟

ممکن است پیدا کردن این گونه کلمات کلیدی کمی گیج کننده به نظر آید، اما اگر مثال هایی از این کلمات کلیدی را ببینید، کار برایتان بیشتر قابل درک خواهد شد. به همین دلیل در ادامه چند ابزار برای پیدا کردن این نوع کلمات کلیدی را معرفی می کنیم.

  • Google Search

یکی از ساده ترین راه های پیدا کردن کلمات کلیدی پر بازدید و یا کلمات کلیدی پر کاربرد، مراجعه مستقیم به منبع می باشد. یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید تا ببینید کدام عبارت ها یا کلمات کلیدی با موضوع مورد نظر شما مرتبط هستند. برای مثال کلمه ای مانند “سئو” را جستجو می کنیم.

به شکل زیر دقت کنید:

این بهترین روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI می باشد چراکه می توان فهمید که گوگل آن اصطلاحات را با چه کلماتی در نتایج نشان داده است.

اگر بتوانید کلماتی را که جستجو کرده اید با اصطلاحات پیشنهادی گوگل تلفیق کنید، در سئو موفق خواهید بود.

  • Google Keyword Planner

برای استفاده از keyword planner گوگل شما نیازمند ساخت اکانت در Google Adwords هستید. هنگامی که به اکانت گوگل خود دسترسی داشته باشید می توانید از این ابزار استفاده کنید.

زمانی که وارد Google Keyword Planner شدید، چندین گزینه برای شما پدیدار خواهد شد که شما باید روی اولین گزینه یعنی Search for new keywords using a phrase, website or category کلیک کنید. سپس می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید و از نتایج آن استفاده کنید. برای مثال، کلمه Dog را تایپ کردیم و نتایج در شکل زیر مشهود است.

این ها، عبارت های کلیدی LSI هستند که گوگل آنها را با عبارت مشخصی مرتبط می داند. در نتایج جستجو، همچنین می توانید شاهد باشید که این کلمات، به طور متوسط، چند بار در ماه جستجو شده و چقدر نسبت به دیگر کلمات بیشتر یا کمتر استفاده شده است.

  • LSI Keyword Generator

از دیگر روش ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI، استفاده از ابزار LSI keyword generator می باشد. نحوه کار با این ابزار به این صورت است که باید کلمات کلیدی را در ناحیه مخصوص جستجو تایپ کنید و نتایج را بررسی کنید. در شکل زیر می توانید نتایج جستجو کلمه “سئو” را شاهد باشید:

چگونه بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

فرض کنید که لیستی از کلمات کلیدی دارید، اما نمی توانید از همه آن ها استفاده کنید. در این شرایط، چگونه می توان فهمید که بهترین کلمات کلیدی کدام است؟ جواب ساده است. باید علت جستجو این کلمات توسط افراد را دریابیم. زمانی که علت را دریافتیم، می توان تصمیم گرفت که بهترین کلمات کلیدی کدام ها می توانند باشند.

اغلب اوقات، هدف کاربران از جستجو یکی از سه دلیل زیر می باشد:

  • کسب اطلاعات درباره ی یک چیز ( مثلا تلویزیون چیست؟)
  • کسب اطلاعاتی خاص درباره ی یک چیز ( مثلا بهترین برند تلویزیون چیست؟)
  • پیدا کردن روشی برای خرید یک چیز ( مثلا از کجا می توانم تلویزیون بخرم؟)

برای واضح شدن بیشتر مسئله، می توان گفت که کلمات کلیدی باید به محتوای وب سایت مرتبط باشد، مثلا اگر یک وب سایت درباره خرید تلویزیون است، مسلما نباید اصطلاحاتی که مربوط به نحوه تعمیر کردن تلویزیون است به کار برود. باید از اصطلاحاتی استفاده کرد که ارتباط زیادی به خرید و فروش تلویزیون داشته باشد.

برای خودداری از به کار بردن کلمات کلیدی اضافی در محتوا، می توان از کلمات کلیدی LSI استفاده کرد. بهترین روش برای استفاده از این اصطلاحات در وب سایت، این است که آن ها را به طوری طبیعی بنویسیم.

اگر بتوانید معیارهایی هم چون استفاده از کلمات کلیدی پر کاربرد و مرتبط به محتوا را رعایت کنید، می‌توانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوا وب سایت خود انتخاب کنید.

نکته بسیار مهم

اگر می خواهید وب سایت شما به رتبه بالایی در نتایج جستجو دست پیدا کند، باید با گوگل همراهی کنید. مثلا می توانید از بک لینک ها و کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید تا آمار بازدید وب سایت را افزایش دهید. هم چنین استفاده از Latent Semantic Indexing، باعث پیشرفت هرچه بیشتر سئو در وب سایت می شود.

در کلام آخر، تشخیص کلمات کلیدی lsi کار سختی نخواهد بود، در صورتی که بدانید گوگل به دنبال مترادف برای کلمات کلیدی است تا بهترین نتایج را به کاربر ارائه دهد. هر زمان که متوجه شوید چگونه و چه زمان باید بهترین کلمات کلیدی را استفاده کنید، می توانید علم سئو خود را ارتقاء دهید.