کاوشگران صنعت پارس آرین آموزش کسب بهترین نتیجه در گوگل طی یک ماه | آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت گروه پارس آرین
۰

آموزش کسب بهترین نتیجه در گوگل طی یک ماه

آیا واقعا امکان دارد که بتوان در عرض یک ماه به صفحه اول نتایج گوگل رسید؟ گاهی اوقات.

به عنوان یک قانون، هیچگاه نباید انتظار داشته باشید که در ماه های ابتدایی فعالیت، برند سایتی جدید را در ۱۰ نتیجه اول گوگل ببینید (یا حتی بیشتر). اما گاهی اوقات امکان دسترسی به این رتبه در عرض ۳۰ روز وجود دارد اگر تمامی شرایط مهیا باشد. هیچ ضمانتی وجود ندارد که سایت شما برای زمان طولانی موقعیت خوبی داشته باشد به همین علت فضا برای سایت های جدید که می خواهند بالاتر بیایند باز می شود.

معیارهای رسیدن به رتبه های بالا چیست؟ اولین و مهمترین آن، نام دامنه ای است که دقیقا با کلمات کلیدی مدنظر شما برای بهبود رتبه منطبق باشد. این امر یکی از دلایل این است که دامنه‌های با انطباق کامل نام، از قیمت بالایی در سایت های فروش دامنه برخوردارند. محض احتیاط، دامنه بهتر است بجای دامنه های .info و .biz دامنه های .com ، .net و .org انتخاب شوند، چراکه موتورهای جستجو نسبت به دامنه های مشابه و جایگزین دید خوبی ندارند. جدا از این شرایط عجیب و غریب، Bing مشکلی با انواع دامنه ها ندارد و حتی دامنه های .cc ، .ws و .tv را نیز بخوبی ایندکس می کند؛ لذا حجم بیشتری از کلمات کلیدی شامل ترافیک آمده از این موتور می شود.

نکته جالب دیگری که در مورد نام دامنه کاملا منطبق وجود دارد این است که گوگل ممکن است فرض کند کاربرانی که یک کلمه کلیدی را جستجو می کنند واقعا دنبال سایت شما می گردند لذا به سایت شما اولویت بیشتری نسبت به عمر، لینک، سئو و … می دهد. از سوی فعالان سئو، سایت شما برای یک جستجوی راهبردی و مشخص سئو می شود و در خارج از آن بسیاری از فاکتورهای سئو لازم است. اگر تاکنون متعجب بوده اید که چرا سایت هایی با محتوای کم در نتایج جستجو بخوبی ظاهر می شوند، پاسخ جستجوی راهبردی است.

با این حال آیا می توانید سایتتان را در عرض یک ماه به رده های خوبی در جستجو برسانید؟ گذاشتن مطلب در سایت به اندازه حفظ نام دامنه به پیشرفت سایت کمک می کند. سایتی کوچک که فقط صفحه اول، درباره ما و صفحه قوانین و شرایط دارد، شروع خوبی خواهد بود و آزمایشها نشان می دهد که این گونه سایت ها کمترین نیازها را برای آزمایش شدن دارند. اخیراً، بنده دامنه ای را در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه خریداری نموده ام و با استفاده از این تکنیک در عرض ۴۵ روز به رنک خوبی رسیدم. یکی از بزرگترین اشتباهات مشتریان سئو (آنهایی که سایتی را طراحی کرده اند) این است که قبل از اینکه در سایت محتوا بگذارند و حفرات آن را پر کنند آن را بالا آورده اند. گوگل می آید و دامنه ای جدید را می بیند، خب بالطبع شروع به جستجوی محتوای سایت می کند و بهترین حالت این است که با زمان آغاز بکار سایت تان شروع کند تا در آینده نسبت به گرفتن ترافیک جستجو امیدوار باشید.

در طول چند سال گذشته، مشخص شده که نیازی نیست سایت خودتان را در گوگل ثبت کنید یا حتی لینک به سایت خود بدهید، تا بتوانید آن را مجاب به جستجو، ذخیره سازی و ایندکس کردن سایتتان کنید. گرفتن لینک ایده خوبی است و شاید ثبت کردن سایت باعث تلنگر زدن به جستجوگر باشد که یعنی شما هم هستید، خصوصا اگر برای مدتی دامنه ای بدون محتوا/صفر دارید. اگر دامنه تان را از کسی خریده اید و برای مدتی غیرفعال بوده است، اضافه کردن ابزار وبمستر گوگل شدیدا توصیه می گردد، چرا که امکان دارد گوگل فکر کند سایت دسته ای از تبلیغات را ذخیره کرده است. همچنین ممکن است ابزار وبمستر نشان دهد که سایت ایندکس نمی شود و در این لحظه شما می توانید خود را مجددا آماده ورود کنید.

Niche site و عناوین خاص بهترین کاندیداها برای رشد یکباره رنک هستند، خصوصا لحاظ کردن استفاده از نام دامنه دقیق و کامل. اگر می توانید نام هایی را پیدا کنید که حجم خوبی دارند یا نرخ همگرایی موضوعی خوبی دارند، حتی می توانید گروهی از سایت های با عناوین خاص را برای فروش الکترونیک ایجاد کنید. با صبر و تلاش می توانید مزرعه ای! از سایت های متنوع و دارای رنک خوب برای کلمات کلیدی شاخص ایجاد کنید.

تحت شرایط عادی، شما نباید انتظار داشته باشید که سایتتان در ماه اول فعالیت به رده بالای گوگل برسد، اما شدنی است و ممکن است بتوانید دسته ای از شرایط دلخواهتان را نیز اعمال کنید. فرض کنید که می توانید نام دامنه کاملا منطبقی را بدست بیاورید، محتوا اضافه کنید و شروع به دریافت لینک های مفید کنید. همیشه رسیدن به رتبه بالا در عرض یک ماه، ماندن شما در آن را تضمین نمی کند و ما مواردی داشته ایم که به قله رنک رسیده و سپس برای شش ماه به رتبه ۳۰ سقوط کرده و مجددا به صفحه اول رسیده اند. در دراز مدت همچنان ظرفیت زیادی وجود دارد که بتوان سایت هایی با موضوعات متمرکز داشت، اما هنوز هم بسیار هیجان انگیز است که ببینید سایت جدیدتان در رتبه بندی گوگل به رنک خوبی رسیده است.

من همیشه در کنار شما دوستان عزیزم هستم …