کاوشگران صنعت پارس آرین ارتباط رتبه الکسا و سئو سایت | آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت گروه پارس آرین
۰

ارتباط رتبه الکسا و سئو سایت

رتبه الکسا و سئودر این مقاله قصد دارم ارتباط رتبه الکسا و سئو را مورد بررسی قرار بدم. البته شاید از دید بسیاری از افراد رتبه الکسا به معنی بازدیدکننده بیشتر باشد که لزوما اینچنین نیست، باید توجه داشت که هر بازدیدی بازدیدکننده محسوب نمی شود و هر بازدید کننده ای نیز بازدیدکننده هدف ما نیست.

متاسفانه در حال حاضر سایت های بسیار زیادی در زبان فارسی وجود دارند که با تبلیغات واهی و فریب آمیز مبنی بر اینکه ما رتبه الکسا سایت شما را بهبود می بخشیم به دنبال کسب درآمد از طریق اینترنت هستند. اینگونه سایت ها برای اینکه کار خود را توجیه کنند عنوان می کنند که سایت ما رتبه گوگل شما را نیز بهبود می بخشد و با این ترفند عده ای از مدیران سایت ها که در مورد اطلاعات ندارند را ترغیب می کنند.

اهمیت رتبه الکسا

رتبه الکسا بر اساس افرادی که از سایت بازدیدکرده اند، مدت زمانی که در سایت باقی مانده اند و پارامترهای دیگری که الکسا مورد نظر دارد بدست می آید. آمار سایت الکسا به صورت تخمینی است و بر اساس تولبار الکسا محاسبه می شود. روش های بسیار زیادی برای فریب سایت الکسا وجود دارد که نهایتا باعث خواهد شد رتبه الکسا سایت شما بهبود یابد.

فریب دادن سایت الکسا و بهبود رتبه شما در الکسا تنها زمانی برای شما مفید خواهد بود که بخواهید از طریق تبلیغات از روی سایت خود درآمد داشته باشید و با این روش بخواهید تبلیغ دهندگان را فریب بدهید تا آنها تصور کنند سایت شما بازدید بالایی دارد. قطعا تبلیغ دهندگان نیز پس از مدتی متوجه آمار اشتباه و فریب آمیز شما خواهند شد و قطعا دیگر تبلیغات خود را با شما تمدید نخواهند کرد.

اهمیت رتبه گوگل و بازدید گرفتن از گوگل

برخلاف الکسا، رتبه گوگل نشان دهنده اعتبار سایت شما در خارج از آن است که بر اساس وب سایت هایی که به شما لینک داده اند مشخص می شود. گرچه می شود رتبه گوگل را نیز به صورت فریب آمیز افزایش داد اما بازدیدکننده ای که از سمت گوگل به سایت شما می آید به دلیل اینکه کاملا هدفمند وارد سایت شده است بسیار ارزشمند تر از بازدیدهایی است یا اصولا انسان نیستند و یا به صورت ناخواسته و فریب آمیز به سمت سایت شما هدایت شده اند.

قطعا اگر هدف شما فروش یک محصول یا خدمات باشد گرفتن بازدید از این روش های فریب آمیز هیچ آورده ای برای شما نخواهد داشت اما گرفتن بازدید از گوگل نتیجه ای متفاوت خواهد داشت.

آیا رتبه الکسا در بهبود سئو موثر است؟

رتبه الکسا هیچگونه ارتباطی به بهبود سئو سایت شما ندارد و گوگل نه تنها به رتبه الکسا اهمیتی نمی دهد بلکه به تعداد بازدیدکننده سایت شما از روش های دیگر نیز اهمیتی نمی دهد. اصولا نه رتبه الکسا و نه تعداد بازدیدکننده هیچگونه تاثیری در رتبه بندی سایت شما در گوگل ندارند و افرادی که عنوان می کنند چنین روش هایی باعث بهبود رتبه سایت شما در گوگل می شود قصد فریب شما را دارند.

در صورتی که بخواهیم یک جمع بندی از این موضوع داشته باشیم، برخلاف ادعای وب سایت هایی که با روش های متقلبانه اعلام می کنند رتبه الکسای سایت شما را بهبود می بخشند، رتبه الکسا هیچ تاثیری در سئو سایت شما نخواهد داشت. همچنین تعداد بازدید از یک سایت ارتباطی به سئو سایت ندارد.