کاوشگران صنعت پارس آرین روش و عملیات سئو سایت در سال 2018 | آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت گروه پارس آرین | آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت گروه پارس آرین
۰

روش و عملیات سئو سایت در سال ۲۰۱۸

در این مقاله آموزش سئو، قصد داریم عملیات سئو سایت در سال ۲۰۱۸ را برای شما دوستان عزیز شرح دهیم. در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید، یک رژیم خوب را شروع کنید، بیشتر به پدر و مادر خود تلفن کنید و استراتژی های سئو خود را برای سال جدید ورق بزنید.

چه خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید، مرور عادات قبلی سئو شما، در سال ۲۰۱۸ باید برای مدیریت بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما در اولویت باشد.

نیازی نیست من به شما بگویم که دنیای دیجیتال، با فشار و رقابتی که بر سر اول شدن در نتایج جستجو و تکنیک و عملیات سئو وجود دارد، با چه سرعتی به پیش می رود.

میدانم! ماندن بر سر استراتژی قبلی، بدون آنکه ذره ای فکر کرده و آن را بهبود دهید بسیار ساده است. اما زمان تغییر فرارسیده است! شروع رژیم جدید می تواند تا ماه دیگر به تعویق بیفتد، اما به روز کردن استراتژی سئو نه. اگر می خواهید در صدر SERPs در سال ۲۰۱۸ قرار بگیرید نباید به تعویق بیفتد!

زمان آن فرا رسیده است که بنشینید و به عملیات سئو خود نگاه کنید. در این پست، آخرین اخبار و پیش بینی های سئو در سال جدید را برای شما ارائه می کنیم. همچنین به شما میگوییم چگونه می توانید استراتژی فعلی و عملیات سئو خود را مرور کنید.

کلمات کلیدی خود را بازنگری کنید

می خواهید از جایی شروع به کار کنید؟ کجا بهتر از نقظه شروع؟ قبل از آنکه بهینه سازی سایت خود را تغییر دهید یا استراتژی خود را برای تولید محتوا دگرگون کنید، باید اطمینان حاصل کنید که کلیدواژه های شما به روز هستند.

کلمات کلیدی خود را مرور کنید و بسته به تصمیم هایی که اتخاذ کرده اید آنها را به روز کنید. مردم تغییر می کنند، عادات آنها تغییر می کنند، تکنولوژی هم تغییر می کند. احتمال اینکه عباراتی که مردم جستجو میکنند نیز تغییر کند، بالاست.

بسته به این که آخرین بار کی کلمات کلیدی خود را بازدید کرده اید، ابزارهای جدید و جالبی برای به روز رسانی کلمات کلیدی خود پیدا خواهید کرد. با اطلاعاتی که از منابع مختلف به دست می آورید، صفحه کلمات کلیدی خود را به روز کنید (لطفا فقط به Keyword Planner اکتفا نکنید). سایر ابزارهایی که میتوانید از آنها استفاده کنید SEMRush ، Keyword Magic Tool و Keyword Difficulty Score هستند.

مهم تر آنکه، وقتی می خواهید تصمیم بگیرید چه کلمه کلیدی ای را برای کدام صفحه انتخاب کنید، به خاطر داشته باشید که بازی عوض شده است. دیگر نیازی نیست برای هر کلمه کلیدی یک صفحه جداگانه بسازید. بلکه به کمک کلمات کلیدی LSI، کار برای شما ساده می شود!

به جای آنکه بر روی کلمات کلیدی خاص تمرکز کنید، روی محتوا و موضوع صفحات تمرکز کنید. موتورهای جستجو مثل همیشه بسیار باهوش هستند! اگر محتوای خوبی تولید کنید و صفحات شما باارزش باشند، گوگل متوجه اصل مطلب خواهد شد! دیگر نیازی نیست ۵ نوع مختلف از یک کلمه کلیدی را در یک صفحه بگنجانید!

بررسی استراتژی های داخلی سایت

شاید بهترین محتوا و بهترین استراتژی های لینک سازی دنیا را داشته باشید، اما اگر اساس و پایه و فونداسیون وب سایت شما چنگی به دل نزند، وب سایت شما قادر به نشان دادن پتانسیلی که دارد، نخواهد بود. بهینه سازی استراتژی های داخلی سایت (On-site)، اساس هرگونه خدمات سئو باید باشد.

حتی اگر همه جوانب را سنجیده باشید و با دقت و تمرکز بالا، کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده باشید باز هم ممکن است پس از مدتی، شرایط به گونه ای تغییر کند که کلمات کلیدی منتخب شما بازدهی لازم را نداشته باشند. پس ناامید نشوید و مجدد پروسه را آغاز کنید.

فاکتورهای زیادی در این امر موثرند اما ما فقط می خواهیم به چند مورد اساسی اشاره کنیم. یک نقطه خوب برای شروع، بررسی سرعت وب سایت است. اطمینان حاصل کنید که در حد توان خود برای رسیدن به بالاترین میزان Google Page Insights تلاش کرده اید.

علاوه بر سرعت صفحه، توجه زیادی به تجربه کاربری ux وب سایت داشته باشید. تجربه کاربری روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و توصیه من این است که یک کارشناس UX/UI برای بررسی وب سایت خود استخدام کنید. شاید وقت طراحی مجدد وب سایت رسیده است! اینطور نیست؟

اگر در حال ساخت وب سایت جدید هستید، نوشتن چک لیست برای سئو را فراموش نکنید.

حتما لینک های شکسته را درست کنید، مشکلات آدرس دهی محتوای تکراری (duplicate content) را رفع کنید، تصاویر خود را بهینه کنید و متادیتای وب سایت را به روز نمایید. از آنجا که بیشترین طول مجاز متاتگ توضیحات (meta descriptions) در سال قبل افزایش یافت، احتمالا زمان آن فرا رسیده که مجدد بازنویسی شوند.

آیا از نشانه گذاری های Schema برای سایت خود استفاده کرده اید؟ زمان این کار فرارسیده است. انجام آن را پشت گوش نیندازید!

موبایل

اگر تا به حال توجه خود را معطوف به موبایل نکرده اید، حتی یک لحظه دیگر هم درنگ نکنید. فاکتورهای زیادی در سئو موبایل موثر هستند و به همین دلیل هم بررسی استراتژی سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل، ایده بسیار خوبی است.

افزایش جستجوهای صوتی و تاثیر آن بر انواع کلمات کلیدی را در نظر بگیرید. با استفاده از کنسول جستجوی گوگل، به خطاهایی که در بررسی ورژن مخصوص موبایل سایت شما رخ می دهد، توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما موبایل فرندلی است و در موبایل با سرعت خوبی لود می شود.

در آخر، تجربه کاربری و طراحی سایت خود را با موبایل تست کنید. اگر بدانید که ۵۰% بازدیدکنندگان شما از طریق موبایل به وب سایتتان می آیند، حتما موبایل را در اولویت نسبت به دسکتاپ می گذارید.