چک کردن پنالتی شدن سایت در گوگل توسط گوگل پاندا و گوگل پنگوئن برای مدیران سایت اهمیت زیادی دارد و شاید از این طریق بتوانند دلیل افت ناگهانی بازدید سایت خود را متوجه شوند.

در حالت عادی بعد از اینکه سایت شما پنالایز بشه و از گوگل نمره منفی دریافت بکنه، در ابزار گوگل وبمستر تولز پیامی را مبنی بر اینکه سایت شما اسپم شناخته شده دریافت خواهید کرد. در پیام فوق دلیل اسپم شدن سایت شما مشخص می شود و از شما خواسته میشه که مشکل را برطرف کنید و به گوگل اطلاع دهید.

در پیامی که به گوگل ارسال میکنید باید تمام جزییات را توضیح بدید زیرا این پیام توسط یک شخص بررسی میشه و اگر مشکل سایت شما برطرف شده باشه سایت شما از اسپم لیست خارج میشه.

در این مقاله ابزاری را به شما معرفی میکنم که طریق اون میتوانید اسپم بودن سایت خود در گوگل را چک کنید و مطمئن شوید که دلیل کاهش بازدید سایت شما و افت رتبه ای که در گوگل داشته اید به خاطر پنالتی شدن گوگل بوده یا خیر.

برای چک کردن اینکه سایت شما در گوگل پنالتی شده یا اینکه در سندباکس گوگل است از آدرس زیر می توانید استفاده کنید :

http://pixelgroove.com/serp/sandbox_checker/

سندباکس گوگل چیست

سندباکس گوگل شامل بخشی از سرورهای گوگل میشود که سایت های تازه وارد به آن منتقل می شوند، سایت هایی که در سندباکس قراردارند معمولا رتبه بالایی در نتایج پر رقابت گوگل کسب نمی کنند. زمان عادی برای خروج یک سایت از سندباکس ۶ ماه است و اگر سایتی در این مدت از برندینگ مناسب برخوردار شود و یا لینکهای ورودی از سایت های معتبر داشته باشد احتمال اینکه در زمانی کوتاه تر از سندباکس خارج شود وجود خواهد داشت.

چه زمانی سایت ما از طرف گوگل پنالتی می شود؟

پنالتی شدن و اسپم شناخته شدن سایت شما از نظر گوگل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید محتوای بی کیفیت و یا تولید محتوا بوسیله روبات های نرم افزاری
  • مطالب کپی در سایت
  • دریافت لینکهای نامربوط از سایت های دیگر
  • دریافت لینک از سایتی که خودش اسپم هست و شما خبر ندارید
  • دریافت لینک ازصفحه ای از سایت که بلاک شده
  • تولید محتوای بی کیفیت و یا تولید محتوا بوسیله روبات های نرم افزاری