کاوشگران صنعت پارس آرین وجود مطالب تکراری باعث مجازات شدن وب سایت می شود | آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت گروه پارس آرین | آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت گروه پارس آرین
۰

وجود مطالب تکراری باعث مجازات شدن وب سایت می شود

از زمانیکه آپدیت پنگوئن در سال فوریه ۲۰۱۱ روی کار آمد، برای اینکه صفحات اینترنتی شما در نتایج جستجو بخوبی نمایان شود باید مطالب منحصربفرد بنویسید  و یا اینکه باید تولید محتوا داشته باشید

کپی کردن و یا سرقت از محتوا مشکل بزرگی است که اغلب مطالب کپی رنکینگ بهتری نسبت به نسخه اصلی دارند که این امر موضوع خوب و جالبی برای گوگل و کاربرانش نمی باشد.

الگوریتم پاندا راه زیادی را طی کرده است تا اطمینان حاصل کند که مطالب شما اگر کپی باشد رنک خوبی نمیگیرد، اما در به صورت کلی پاندا مطالب صفحات سبک را نیز هدف اصلی قرار داده است ، صفحاتی که متن زیادی ندارند یا مطالبش شبیه صفحات سایت های دیگر می باشد.

کاری اصلی که پاندا انجام می دهد این است که اگر قسمتی یا ذره ای از مطالب کپی برداری شده باشد بشدت با سایت مربوطه برخورد خواهد کرد.

بصورت کلی درست است که این کار خوب است اما اثرات مخرب جانبی زیادی روی بعضی از سایت هایی که مرجع یا بدون کپی هستند گذاشته است که فعلیت آنها در زمینه تجارت الکترونیک کار می باشد.

برای مثال معرفی پیشفرض یک شرکت یا کمپانی یا مشخصات محصولات آنها معمولا یک مدل می باشد.

بغیر از اینکه اکثر سایت های تجاری دارای مطالب تکراری می باشند از قبیل دسته بندی و و خصوصیات محصولات با هم و .

بصورت کلی مطالب تکراری روی قدرت بهبود رنک یک سایت تاثیر منفی می گذارد و تکرار این موضوع و یا اینکه تعداد بالای این مطالب در سایت موجب مجازات شدن کل سایت می شود.(که در واقع پنالتی شدن در گوگل می گویند)

در آپدیت جدید پاندا ۴٫۰، پاک کردن ایندکس سایت (با خارج کردن صفحات کم حجم یا تکراری) می بایست جزئی از مراحل سئو سایت شما به حساب بیاید.

حرف آخر این که بر خلاف نظر بسیاری از سئو کاران و وب مستران مطالب تکراری با ظاهری جدید، به عنوان مطلبی منحصربفرد به حساب نمیاد و حتی اگر بتوانید از سد پاندا نیز بگذرید ولی بازهم با مشکلات بزرگی مواجه هستید!