کاوشگران صنعت پارس آرین راه تشخیص اصل بودن آیفون | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

راه تشخیص اصل بودن آیفون

rsz_iphone-6-wraparoundاگر می خواهید بدانید آیفون شما اصل است یا از محصولاتی می باشد که قفل آن شکسته شده مطلب زیر را از دست ندهید.

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ هیچ‌گاه نباید بدون داشتن اطلاعات کافی و مشورت با افراد با تجربه اقدام به خرید محصولاتی کرد که این روزها فروشندگان به روش‌های گوناگون تنها به فکر سود خود هستند؛ آن هم برای محصولات با کیفیت و البته گران قیمت شرکت اپل.

به طور کلی گوشی‌های موبایل به دو طریق تولید می‌شوند. در روش اول که روش اصلی و رسمی تولید است، گوشی مورد نظر مستقیما توسط خود شرکت سازنده‌ و طراح گوشی ساخته می‌شود. برای مثال گوشی توسط خود شرکت اپل و یا سامسونگ یا هر شرکتی که مالک گوشی است، طراحی می‌شود. این نوع گوشی‌ها به طور قابل توجهی قیمت بالاتری دارند. در روش دوم شرکت اصلی، ساخت گوشی را البته با یک سری محدودیت‌های خاص که ذکر می‌کنیم به یک شرکت ثانویه که ارائه‌دهنده خدمات موبایل است، واگذار می‌کند.

این شرکت‌ها گوشی‌ها را با قیمت بسیار پایین‌تری به فروش می‌رسانند و یا حتی ممکن است با بستن قرار دادهایی با کاربر مانند این که مشتری باید تنها از سیم‌کارت‌های این شرکت استفاده کند؛ یک گوشی آیفون ۵ را با داشتن قفل مخصوص که محدودیت‌های قراردادی را تضمین می‌کند، به رایگان به فروش برسانند.
حال در این بین کسانی هستند که همین گوشی‌های قفل شده را با روش‌هایی Unlock می‌کنند و آن را به نام گوشی کارخانه‌ای به فروش می‌رسانند و این گوشی‌های قفل شکستـه قابـل به‌روز رسانی نیستند و در صورت اقدام برای به‌روزرسانی، قفـل می‌شوند. برای این که از اصل بودن آیفون خود باخبر شوید باید به روش زیر عمل کنید.
ابتدا به سراغ منوی تنظیمات رفته و به قسمت General بروید و وارد گزینه About شوید. در قسمت پایین صفحه کدی با نام IMEI را مشاهده می‌کنید. در سایت اینترنتی imei.info که مخصوص همین کد است، اطلاعات گوشی شما نمایش داده می‌شود.
برای این کار باید ابتدا یک اشتراک بسازید و به قسمت Free Check بـرویـد و گزینـه Simlock and Warrany Status را بزنید. با این کار اطلاعات گوشی شما اعم از نام شرکت سازنده و قفل بودن و یا نبودن گوشی نمایش داده می‌شود.