کاوشگران صنعت پارس آرین کامپیوتر ۵ دلاری RASPBERRY PI ZERO | دانلود پروژه رایگان و تازه های تکنولوژی و کامپیوتر
۰

کامپیوتر ۵ دلاری RASPBERRY PI ZERO

pizeroinhandwebهنگامی که Raspberry Pi برای اولین بار در سال 2012 آمد، یک انقلاب بود نه بخاطر قدرت محاسباتی، بلکه برای اینکه یک کامپیوتر به اندازه کارت اعتباری و بسیار قدرتمند بود. و قیمت 25 دلاری، آنرا برای پروژه های DIY و یادگیری کامپیوتر مناسب ساخته بود.

در حال حاضر، موسسه Raspberry Pi انگلیسی با محصول جدیدش یعنی Raspberry Pi Zero یگ گام به جلو برداشته، یک مدل خیلی کوچکتر که قیمت آن تنها 5 دلار ناچیز است.

حالا وقتی که می گوییم “PC” منظور این است که اجزای آن به تمام معنای ممکن کاهش پیدا کرده است. درست مانند محصولات دیگر در خانواده Pi، Pi Zero نیز فاقد صفحه کلید، صفحه نمایش، موس و حتی کیس است. با این حال، یک کامپیوتر کاملا کاربردی، شامل یک برد با پردازنده Broadcom یک گیگاهرتزی BCM2835، 512MB از حافظه RAM، اسلات کارت microSD، یک اسلات mini-HDMI و دو اسلات microUSB، یکی برای داده، و دیگری برای برق می باشد.

این معامله منصفانه تر از خرید اولین Pi است، که پردازنده 700 MHz و 256MB از حافظه RAM داشت، اما همچنان به پای Raspberry Pi 2 مدل B نمی رسد که در فوریه سال 2015 با پردازنده 900 MHz quad-core و 1GB از حافظه RAM خواهد آمد. Pi Zero خیلی کوچکتر است: کوچکترین عضو خانواده Pi است که در سایز  65mm x 30mm x 5mmآمده است.

این معامله منصفانه تر از خرید اولین Pi است، که پردازنده 700 MHz و 256MB از حافظه RAM داشت، اما همچنان به پای Raspberry Pi 2 مدل B نمی رسد که در فوریه سال 2015 با پردازنده 900 MHz quad-core و 1GB از حافظه RAM خواهد آمد. Pi Zero خیلی کوچکتر است: کوچکترین عضو خانواده Pi است که در سایز 65mm x 30mm x 5mmآمده است.

اما باز هم ویژگی فوق العاده آن قیمت است. با 5 دلار فقط می توان یک لیوان آب میوه خرید. و با قیمت یک نهار در رستوران می توان چند جین از این کامپیوتر های کوچک خرید و یک ابر کامپیوتر در خانه ساخت.

در بخش نرم افزار، Pi Zero سیستم عامل Debian Linux-based OS Raspbian ، و برنامه های کاربردی مانند Scratch، Minecraft و Sonic Pi را اجرا می کند.

در بخش نرم افزار، Pi Zero سیستم عامل Debian Linux-based OS Raspbian ، و برنامه های کاربردی مانند Scratch، Minecraft و Sonic Pi را اجرا می کند.

بنابراین، Raspberry Pi Zero برای چه کاری مناسب است؟ با توجه به قیمت آن، امکاناتش بی پایان است.